W parku Dzikowskiego Zamku ...

W parku Dzikowskiego Zamku ...

Bóg, Honor, Ojczyzna - co z tego dla mnie jest ważne ...

dodane na fotoforum:

jaska15

jaska15 2019-01-25

Piekne miejsce w swietnym ujeciu
i podpis co wiele mowi o Tobie***)

asiao

asiao 2019-01-25

A miłość?

eljot60

eljot60 2019-01-25

asiao, re: Dobre pytanie. Miłość jest wszędzie, w każdym z tych trzech Pojęć. Bóg - miłość i szacunek do Boga; Honor - miłość i szacunek do człowieka (w tym siebie); Ojczyzna - miłość i szacunek do Ojczyzny

prince8

prince8 2019-01-25

Pięknie tu .... miłegooooooo

asiao

asiao 2019-01-25

Ale ja pytam o miłość do kobiety. :)

anabell

anabell 2019-01-25

Super kadr:)

eljot60

eljot60 2019-01-25

asiao, re: Następnym razem zadaj pytanie precyzyjnie i na temat ;)

asiao

asiao 2019-01-25

OK. Myślę, że spytałam precyzyjnie, ale mogę uścislic. Na którym miejscu stawiasz miłość do kobiety?

halka

halka 2019-01-25

Zamek - władca dzikowskiego parku;położony na wzgórzu i pięknie oświetlony słońcem.

eljot60

eljot60 2019-01-25

asiao, re: Twoje pytanie nie jest na temat poruszany w opisie pod fotkę. Ale wyjątkowo odpowiem. Dla wartości, takich jak miłość (w tym miłość do kobiety), na najwyższym miejscu, bo nie ma nic cenniejszego od miłości.
ps. Twoje pytanie: A miłość? - to z całą pewnością nie jest pytanie precyzyjne

asiao

asiao 2019-01-25

Pod fotką podałeś temat trzech najwyższych wartości. To mi nasuwa pytanie na jakim miejscu stawiasz miłość do kobiety. Dziękuję za wyjątek i wyczerpująca odpowiedz. Jednak wiesz, życie nie jest takie proste. Czy potrafiłbys którąś z tych trzech wartości poświęcić dla kobiety? Na przykład honor? Gdyby trzeba np się ośmieszyć, postąpić nie fair, żeby chronić kobietę, jak byś postąpił?
Bo mężczyzna dużo deklaruje a jak przychodzi co do czego... :)

eljot60

eljot60 2019-01-25

asiao, re: Na kolejne Twoje pytanie nie odpowiem, bo co bym nie napisał zawsze będzie to słowna deklaracja, a zgodnie z Twoją dyskryminującą mężczyzn uwagą nie o deklaracje chodzi tylko o czyny, o potwierdzenie deklaracji w życiu.
ps. W pojęciu Honor zawiera się miłość i szacunek do drugiej osoby (także kobiety). Właściwie rozumiana miłość do Boga, do człowieka, do Ojczyzny nie wykluczają się, tylko się uzupełniają.
Życzę miłego wieczoru, pozdrawiam :)

zbibike

zbibike 2019-01-25

myślę Janku że wszystkie trzy ważne lecz czasem myślę że nie dla wszystkich i zastanawiam się dlaczego.

eljot60

eljot60 2019-01-25

Zbyszku, całkowicie się z Tobą zgadzam. I podobne budzą się we mnie myśli.

zbibike

zbibike 2019-01-25

o teraz dopiero poczytałem komentarze i zaciekawiło mnie pytanie " Gdyby trzeba np się ośmieszyć, postąpić nie fair, żeby chronić kobietę, jak byś postąpił?" ja bardzo chętnie odpowiem gdyby kobieta pozwoliła bym się dla niej ośmieszył nie warta by była mojej miłości.

andaba

andaba 2019-01-25

Jakie piękne ujęcie!

jaska15

jaska15 2019-01-25

Dobra kobieta nie doprowadzi
do sytuacji aby osmieszyc swojego partnera:-D

eljot60

eljot60 2019-01-25

:-D

ewulka

ewulka 2019-01-25

re:tak kiedyś i bez laptopa i bez komórki się żyło a teraz nawet przedszkolaki bez tego sprzętu to wyjątek :)

eljot60

eljot60 2019-01-25

Ewuniu, przedszkolakom się nie dziwie, oni w świecie komórek, smartfonów, laptopów już się urodzili. Dla nich ten sprzęt jest ważniejszy niż dla nas (gdy byliśmy dziećmi) były kredki i kartka papieru.

ewulka

ewulka 2019-01-25

pięknie w tym parku :)
cieplutko pozdrawiam :)

bisrole

bisrole 2019-01-25

Piękne miejsce a zamek jest wspaniale oświetlony! Trzy jakże ważne słowa i smutna refleksja się nasuwa: dzisiaj ci, co mają je na sztandarach chyba nie wiedzą co te słowa znaczą ...

satsuma

satsuma 2019-01-25

Pięknie pokazałeś zamek.
Piękne też i ważne słowa. Niestety coraz częściej lekceważone.

ania30

ania30 2019-01-25

Pieknie tu, bardzo ladne zdjecie :))

jurekw

jurekw 2019-01-25

Zdjęcie śliczne. Komentarze także bardzo mi się podobają. Bardzo celny komentarz zbibike i jaska15. Mam podobne zdanie wyrażone przez bisrole.

asiao

asiao 2019-01-25

Ech, a myślałam że powiesz wyraźnie :dla ukochanej gotów jestem na wszystko. Albo odwrotnie :honor nade wszystko. Zbibike przynajmniej mówi wyraźnie... A Ty wciąż ogólnikami :(

eljot60

eljot60 2019-01-25

Dziękuję. Dobranoc. :)

asiao

asiao 2019-01-25

Jaska15 - masz rację, tak powinno być. Jednak są kobiety, które i manipulują mężczyznami, a inni się śmieją.

Dzięki za dyskusję, wywołałeś ciekawy temat . Dobranoc :)

eljot60

eljot60 2019-01-26

asiao, re: Chcesz mówić szczegółowo - mów o sobie. Powiedz jak Ty rozumiesz honor, co dla Ciebie oznacza być kobietą honoru, kobietą honorową.
A to, że są różni ludzie (różne kobiety, różni mężczyźni): dobrzy i źli, szanujący innych i z brakiem szacunku, prawdomówni i kłamliwi, honorowi i nie honorowi, itd ... - to wiadomo.

eljot60

eljot60 2019-01-26

bisrole, jurekw, re: Nie powinniśmy uogólniać. Jestem przekonany, że jedni nie wiedzą, ale są tacy co wiedzą. I myślę, że zdjęcie ich ze sztandarów nie polepszy a pogorszy ową wiedzę znaczenia: Bóg, Honor, Ojczyzna

jaska15

jaska15 2019-01-26

re: asiao, Ty bardzo dobrze znasz ten tamat: manipulacji...

eljot60

eljot60 2019-01-26

Manipulacja mężczyznami nie jest tematem pod tą fotką. Może kiedyś i o tym porozmawiamy, ale nie teraz, nie tu.
Kolejne wpisy na ten temat będę usuwał.

asiao

asiao 2019-01-26

Dlaczego rozróżniasz kobietę i mężczyznę w kwestii honoru? To jest dla wszystkich to samo - uczciwość, godność, dotrzymywanie słowa. Uczciwość, a wiec nie kradnę, ani batonika w markecie, ani publicznych pieniędzy, nie wyzyskuję pracowników, podwładnych, , czyli płacę im jak należy i nie wymagam roboty na okrągło. Godność - a więc nie leżę po pijaku na ulicy, dotrzymywanie słowa - a więc nie obiecuję, nie przysięgam, jak nie mam pewności czy dotrzymam, a jak się słowo rzekło, trzeba spełnić.

asiao

asiao 2019-01-26

Muszę jednak, widzę doprecyzować pytanie do Ciebie - co byś zrobił, gdybyś miał do wyboru swój honor a ratowanie bliskiego człowieka?

Czytałam taką książkę "Co widziały wrony", gdzie młody chłopiec jest oskarżony o morderstwo i grozi mu wieloletnia odsiadka. Jego sąsiad, oficer wojskowy i agent, mógłby go uratować, bo widział go w tym czasie w innym miejscu. Jednak gdyby się przyznał że sam był w tym miejscu, zdekonspirowałby się jako agent, czyli stracił honor i złamał słowo.
Myślę, że ja w takiej sytuacji odpuściłabym sobie osobisty honor, żeby poświadczyć prawdę, i uratować niewinnego. A Ty jak byś postąpił?

eljot60

eljot60 2019-01-26

asiao, re: 1/ Masz rację, rozróżnianie płciowe honoru nie ma sensu. Ale zwróć uwagę, że pytałem Ciebie o twoje rozumienie honoru. Ty jesteś kobietą, więc dlatego zapytałem co dla Ciebie oznacza być kobietą honoru.
2/ Moim zdaniem ów agent dekonspirując się postąpiłby honorowo, bo dla mnie honor to przede wszystkim miłość i szacunek do człowieka. Złamanie słowa aby uratować człowieka jest wyborem dobrym, honorowym. Gdybym był w jego sytuacji chciałbym mieć odwagę wybrać ratowanie niewinnego człowieka.

eljot60

eljot60 2019-01-26

asiao: I ja mam do Ciebie pytania: Jak byś postąpiła, gdybyś wiedziała, że Twój znajomy garnkowicz niesłusznie oczernia, ubliża innej garnkowiczce? Milczałabyś, bo to nie dotyczy Ciebie, czy powiedziałabyś mu, że jego zachowanie jest złe, paskudne? A może popierałabyś jego ohydne ataki, tylko dlatego, że nie lubisz owej garnkowiczki?

kudelka

kudelka 2019-01-26

Myślę że wszystkie są ważne Janku :))

asiao

asiao 2019-01-26

1/2 Myślę, że szef agenta miałby inne zdanie o tej miłości, ale cieszę się, że skłaniasz się ku ludzkiemu podejściu, i że się, przynajmniej z grubsza, zgadzamy.

asiao

asiao 2019-01-26

3. Nie, nie popieram żadnych "ohydnych ataków" tylko dlatego że kogoś nie lubię. Jeśli włączam się w dyskusje - owszem, często, to z przekonania, dla słuszności sprawy. Może odśwież sobie trochę pamięć i przypomnij, jak zeszłego lata ganiano na Garnku pewną parę, i ja jedna ujmowałam się za nimi, choć nie miałam w tym żadnego interesu, wiem nawet, że ta pani nie lubi mnie. Ale uważałam, że ta nagonka jest niesprawiedliwa, więc mówiłam to jasno.
Jeśli mam pewność że ktoś z moich znajomych kogoś, jak mówisz, niesłusznie oczernia, czy robi coś nie fair, to wtedy piszę mu to na priv. Muszę jednak mieć pewność, kto ma rację, a to wcale nie tak łatwo w tym wirtualnym życiu ustalić.ustalić.

A teraz Ci powiem,że Twoje pytanie, czy popierałabym takie ataki tylko dlatego, że kogoś nie lubię, było co najmniej nietaktowne. Żegnam.

barossa

barossa 2019-01-26

Kadr świetny,słoneczna pogoda ,to atut dla udanej fotki .

alvin

alvin 2019-01-27

Pięknie tu :)

kriss4

kriss4 2019-01-27

W całej okazałości ….bardzo ładne foto jak wszystkie :)

dodaj komentarz

kolejne >