Sprzęgnięcie EN57-1767 z EN57-1173

Sprzęgnięcie EN57-1767 z EN57-1173

12.09.2013. Warszawa Wschodnia. Sprzęgnięcie niezmodernizowanej EN57-1767 (co prawda w środku jednostka przeszła lekką modernizację) ze zmodernizowaną EN57-1173 jako pociąg KM „829” z Warszawy Zachodniej do Mińska Mazowieckiego. Jednostki te jednak w takim sprzęgnięciu miały problem z odjazdem mianowicie żeby skład ruszył w EN57-1173 musiały być otwarte drzwi (po stronie po której znajdował się peron czyli po stronie po której były altywne guziki do otwietania drzwi) które zamknęły się zaraz jak skład ruszył ze stacji bądź przystanku.

wej96

wej96 2013-09-14

Ale dziwnie to wygląda :D W sumie nie myślałem ,że połączenie takich kibli jest możliwe. Podobno niektóre SPOTy PRów, mimo że robione w ramach jednego kontraktu to nie chcą współpracować jeśli nie były robione w tym samym zakładzie :D

ficek

ficek 2013-09-14

*wej96 EN57-1173 była robiona w NEWAG-u i przeszła wtedy NG (2007r.), natomiast EN57-1767 została poddana modernizacji również w tym samym roku, jednak w ZNTK Mińsk Mazowiecki podczas zwykłej NR, jednak jednostki są do siebie upodobnione, EN57-1173 (jak i 1109) ma tylko nowocześniejszy kształt, nowe okna i zmodernizowaną kabinę, poza tym nie różni się od EN57-1767 (podobnie zmodernizowano EN57-1597 (będzie zmodernizowana w tym roku na EN57AKM), 1649,1713 (obecnie przechodzi NG+M w ZNTK Mińsk Mazowiecki), 1778,1801,1817,1900,1903,1924,1930 i 1935 oraz trochę dogłębniej EN57-1397 i 1920 ale te przeszły wtedy NG i są kompatybilne z EN57-1109 i 1173).

wej96

wej96 2013-09-14

Ciszy, że tym wypadku jakoś poradzono sobie z kompatybilnością jednostek, bo podobno często są problemy po różnych modernizacjach :D

ficek

ficek 2013-09-14

*wej96 Choćby mazowieckie EN57AKM: są 3 typy, (jakby rozdzielić EN57AKM z pierwszego przetargu na te zmodernizowane w ZNTK Mińsk Mazowiecki i NEWAG Nowy Sącz to i 4, jednak te są kompatybilne chociaż zdarzają się im problemy "bo się nie widzą") to też nie można je łączyć w planowym ruchu z powodu braku kompatybilności.

alojz

alojz 2013-09-15

ZTCW to ZNTK MM dostosował sygnały na sprzęgach 1109 i 1173 do całej reszty mazowieckich EN57 podczas ostatniej NR.

ficek

ficek 2013-09-15

*alojz To prawda tak połączone EN57 jeżdżą dopiero po rewizji EN57-1109 i 1173 w ZNTK Mińsk Maz. w 2011r.

dodaj komentarz

kolejne >