Legendarne Samochody

Legendarne Samochody

Numer 1. wraz z modelem Ford T

W 1908 roku Ford skonstruował swój słynny model T - jeden z najważniejszych samochodów w historii motoryzacji. Pojazd był prosty w konstrukcji i tani, a jednocześnie solidny i trwały.
Po dziesięciu latach od uruchomienia produkcji, fordy T stanowiły połowę jeżdżących po amerykańskich drogach aut.

Numer 2. wraz z dwoma modelmi
Triumph TR3 Roadster oraz Lincoln Continental

Triumph TR3 - zaprezentowany w 1955r. miał stanowić konkurencję dla popularnych, sportowych aut MGA.
Lincoln Continental - zaprezentowany
w 1939r. powstał na specjalne zamówienie Edsela Forda jako sportowa wersja firmowanej limuzyny Zephyr.



Numer 4. wraz z modelem
Citroen B2 Torpedo

Drugi, po modelu A, produkcyjny model francuskiej firmy. Niewielkie nowoczesne auto rozpoczęło serię niezwykle udanych konstrukcji Citroena

Numer 5. wraz z modelem
Jaguar SS-100

W latach 30. ubiegłego wieku w Wielkiej Brytanii sporą popularność zdobyły niewielkie, dwuosobowe auta o sportowym charakterze. Dzięki lekkim nadwoziom, napędzane niezbyt mocnymi silnikami, dysponowały całkiem niezłą dynamiką i dawały dużo przyjemności z jazdy. Ich dodatkowy atut stanowiła piękna stylistyka.

Numer 6. wraz z modelem
Ford Crown Victoria

Model Crown Victoria został wprowadzony do produkcji w 1955 roku i należał do najwyższej linii modeli Forda o nazwie Fairlane. Od pozostałych modeli tej linii wyróżniał go pas biegnący w poprzek dachu, wykonany z chromowanej stali

Numer 7. wraz z modelem
Citroen Traction Roadster

Citroen Traction Roadster jest odmianą nadwoziową popularnego modelu Traction Avant. W jego konstrukcji zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, które znacznie wyprzedzały swoją epokę. Spośród około 760 000 wyprodukowanych egzemplarzy tego modelu zaledwie 4300 miało piękne, otwarte nadwozie typu roadster. Z tego powodu są one szczególnie cenione przez kolekcjonerów.

Numer 8. wraz z modelem
Ford Capri

Ford Capri to jedno z najbardziej charakterystycznych aut typu coupe lat 70.XX wieku.Jego premiera miała miejsce na salonie samochodowym w Brukseli w 1969 roku.Capri miało stanowić europejski odpowiednik Forda Mustanga,który w tym samym czasie święcił triumfy w Ameryce Północnej. Samochód odniósł duży sukces rynkowy i pozostawał w sprzedaży aż do 1987 roku.

Numer 9. wraz z modelem
Porsche 356B Cabrio

Produkowany od 1948 roku Porsche 356 jest nie tylko pierwszym produkcyjnym modelem słynnej firmy. To jego konstrukcja wyznaczyła zasadniczą koncepcję, którą kierowali się inżynierowie marki przez kolejne dziesięciolecia. Samochód ten był niewielki, lekki i zwinny

Numer 10. wraz z modelem
Renault 4CV

W czasie II wojny światowej fabryka Renault została zajęta przez Niemców, którzy wstrzymali jej dzialalność. Dlatego prace nad konstrukcją modelu 4CV inżynierowie Renault prowadzili w calkowitej konspiracji. Gotowy samochód zostal zaprezentowany na paryskiej wystawie samochodowej jesienią 1946 roku i szybko stał się najbardziej popularnym samochodem w powojennej Francji.

Numer 11. wraz z modelem
Chevrolet Nomad

To produkowane w latach 1955-1961 kombi o oryginalnej stylistyce nadwozia. Spośród innych aut swojej klasy wyróżniał się dachem opadającym pod ostrym kątem, dzięki czemu przypominał bardziej sedana. Samochód nie był, co prawda, pierwszym oferowanym w Ameryce dwudrzwiowym kombi, ale z całą pewnością przyczynił się do stworzenia nowego rodzaju nadwozia - sportowego kombi.

Numer 12. wraz z modelem
Delahaye 135M Figoni

Zapomniana już nieco francuska marka Delahaye należała w pierwszej połowie XX w. do producentów najbardziej ekskluzywnych samochodów w Europie. Jej modele wygrywały najważniejsze wyścigi i konkursy elegancji. Najbardziej znanym z nich był Delahaye 135

Numer 13. wraz z modelem
Ford Mustang

Mustang to jeden z najsłynniejszych modeli Forda, a jednocześnie jeden z najważniejszych samochodów w historii amerykańskiej motoryzacji. Model ten zapoczątkował nową klasę aut o sportowym charakterze nazywanych "ponny cars" i tym samym przyczynił się do popularyzacji niedrogich sportowych samochodów w Ameryce

Numer 14. wraz z modelem
Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette należy do najsłynniejszych amerykańskich samochodów sportowych. Od lat 50. ubiegłego wieku jest ikoną amerykańskiej motoryzacji. Nie oznacza to jednak, że od początku było to auto budzące silne emocje.

Numer 15. wraz z modelem
Edsel Citation

Model Citation, produkowany przez Forda pod marką Edsel, miał swoją premierę w 1957 roku, a już w 1958 roku zakończono jego produkcję. Samochód był najbardziej luksusowym wozem nowej marki, która miała konkurować z produktami GM w średnim segmencie rynku. Sprzedawał się jednak na tyle źle, że istniał w ofercie firmy zaledwie przez kilkanaście miesięcy.

Numer 16. wraz z modelem
Fiat 124 Sport Spyder

Fiat 124 Sport Spyder należy do najpiękniejszych kabrioletów swoich czasów. Podobnie jak Alfa Romeo Spyder był stosunkowo niedrogim autem, które pod względem przyjemności jazdy i stylistyki wcale nie ustępowało ekskluzywnym, znacznie bardziej kosztownym kabrioletom konkurencji. To właśnie zdecydowało o ich rynkowym sukcesie i sprawiło, że kabriolety zyskały na poczatku lat 70. spora popularność

Numer 17. wraz z modelem
Ford Thunderbird

Ford Thunderbird trafił na rynek w 1954 roku, jako odpowiedź na wprowadzenie przez Chevroleta modelu Corvette. Nie stał się jednak jego konkurentem, ponieważ nadano mu bardziej luksusowy charakter. Samochód ten stworzył zupełnie nową klasę aut - stosunkowo niewielkie auto luksusowe, nazywane przez producenta "luksusowym samochodem osobistym".



Numer 18. wraz z modelem
Lancia Stratos HF

Lancia Stratos jest jednym z najbardziej oryginalnych modeli włoskiej firmy. Agresywnie ukształtowana karoseria samochodu skrywa silnik Ferrari i bezkompromisowy, sportowy układ jezdny. Samochód powstał wyłącznie w jednym celu - miał zdobyć dla Lancii rajdowe mistrzostwo świata.

Numer 19. wraz z modelem
Renault Alpine A110

Francuska firma Alpine specjalizowała się w produkcji sportowych samochodów w oparciu o mechanikę Renault. Zaprezentowany w 1963 roku model A110 wykorzystywał podzespoły Renault 8, jednak jego atrakcyjne nadwozie i znakomite osiągi w niczym nie przypominały niepozornego pierwowzoru.

Numer 20. wraz z modelem
Packard Boattail Speedster

Packard Speedster z 1930 roku nie był zwyczajnym samochodem. Konstruktorzy budowali go z myślą o uzyskaniu najwyższych możliwych osiągów. Miał być lżejszy, mocniejszy, a przede wszystkim szybszy od wszystkich produkowanych ówcześnie samochodów

Numer 21. wraz z modelem
Alfa Romeo TZ

Alfa Romeo skonstruowała model TZ we współpracy z firmą Autodelta. Przeznaczeniem tego auta był tor wyścigowy i z takim zamysłem zostało ono od podstaw zaprojektowane, chociaż było również produkowane w wersji przeznaczonej do używania na drogach publicznych.


Kolekcja Wciąrz rośnie!

dodane na fotoforum: