Most kolejowy przez Wisłę w Dęblinie

Most kolejowy przez Wisłę w Dęblinie

Budowany i niszczony na przemian.
Historia:
1885 – budowa kolejowego mostu o konstrukcji kratowej i stałej wysokości, rozpiętość przęseł 5 x 88,00 m
1915 – wysadzony przez wojska rosyjskie
1916 – odbudowa przez wojska austriackie
1929 – budowa nowej konstrukcji, kratownice paraboliczne
1939 – wysadzony przez wojska polskie
1940 – odbudowany przez wojska niemieckie
1944 – wysadzony przez wojska niemieckie
1947 – odbudowany.
Konstrukcja: kratownica paraboliczna z jazdą dołem, dwutorowy; stare podpory na ścianach szczelinowych, na kesonach.

tanna

tanna 2017-07-26

Jak na swoje lata i po tylu odbudowach, wygląda wspaniale.
Z wielkim zainteresowaniem przeczytałam Twój opis.
Przypomina mi on most ,który znajduje się w Szczucinie.
Chociaż nie jest kolejowy, ale ma także masę tego żelastwa jak szczuciński.Fantastycznie go pokazałeś i opisałeś Witku.Co go odremontowali to został zniszczony, ale w końcu nie spisano go na straty i z pewnością będzie służył jeszcze wiele lat, a i pewnie nas przetrwa:))Mnie napewno:))
Fantastyczne jest to zdjęcie.Bardzo ładnie go pokazałeś.:)
Dobrze,że go opisałeś, gdyż lubię wiedzieć co oglądam.Dlatego też sama dodaję opisy do swoich zdjęć o ile jest to możliwe:)
Dziękuję bardzo i także pozdrawiam Cię serdecznie.Tobie również życzę już miłego wieczornego odpoczynku,oraz spokojnej nocy.Dobranoc Witku.:))

jadpaw5

jadpaw5 2017-07-27

Podziwiam kunszt wiedzy inżynierów, budowniczych takich skomplikowanych konstrukcji

extensa

extensa 2017-07-27

re.: tych pajęczyn nie widać gdy nie ma mgły, im jej więcej tym wrażenie większe...
Kawał historii z optymistycznym zakończeniem...

dodaj komentarz

kolejne >