z 1963r., który jako jedyny w Polsce zachował oryginalne malowanie.Pierwszy powojenny polski samochód oparty był na licencji radzieckiej pabiedy M20, a ta z kolei naśladowała amerykańskie auta z lat 30-tych. Na wyraźne polecenie Stalina, Polska zerwała podpisany już kontrakt z Fiatem. Zamiast 2 mln dolarów Włochom, zapłaciliśmy 95 milionów Rosjanom. Pierwsza warszawa, zmontowana w ZSRR, po dołożeniu w Polsce znaczka fabrycznego, zjechała z taśmy 6 listopada 1951 r. Do końca roku wyprodukowano zaledwie 75 sztuk, choć w zakładzie pracowało niemal 10 tysięcy osób. Tak zaczęła się historia Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie. Wadą pierwszych modeli był zbyt duży ciężar oraz słaby, dolnozaworowy silnik. Silnik górnozaworowy pojawił się dopiero w modelu 202 (rok 1962).
Niewielu Polaków mogło sobie pozwolić na kupno warszawy. Najczęściej były wykorzystywane jako auta służbowe, czy taksówki. Służyły jako samochody dostawcze w wersji pickup, karetki pogotowia a nawet drezyny. Na torach były szybsze, niż na jezdni – osiągały 135 km/h. Najszybsza – z silnikiem górnozaworowym – mogła się rozpędzić do 130 km/h. Produkcja warszawy zakończyła się w 1973 r., powstało ich 254.471. Zastąpił ją fiat 125 p.
bloody1 2011-06-14
A to dobre!! Przeglądałam garnek i wróciłam do Ciebie!!!
Zaintrygował mnie ten automobil! :))
ebercia 2011-06-14
boszeeee, jaka ona jest śliczna!!!!!:))) dzięki Tomku za info, nie wiedziałam tego!:)))
zpksoft 2011-06-14
bryka ekstraa
mootyll 2011-06-14
Ładniutki kolorek!
noviny 2011-06-15
yio yio yio jedzie milicja na sygnale i wyje hehehe