Cała ta kolej została zbudowana w celu połączenia górnośląskiego zagłębia węglowego z przemysłowo rozwiniętym regioniem jabloneckim. Po zębatce jeździły zębate lokomotywy parowe typu 404.0 austriackiej firmy z Floridsdorf, po polskiej stronie zaś zwykłe lokomotywy parowe. Od 1923 roku lokomotywy i szynobusy elektryczne. Najbardziej znanym pojazdem był ET89 Krakonoš (Liczyrzepa/Rübezahl), który do Kořenova (dawniej Grünthal) woził bezpośrednio pociągi pośpieszne aż z Wrocławia. Po 2. wojnie światowej ruch międzynarodowy wstrzymano. W latach sześćdziesiątych przeprowadzono remont linii i z Tanvaldu do Kořenova zaczęły kursować nowe austriackie lokomotywy motorowe T426.0, tzw. Rakušanky (Austriaczki) oraz czeskie szynobusy motorowe typu M240.0 Singrovky. W 1988 zakończono ruch zębaty, Rakušanky zastąpiono nowymi lokomotywami adhezyjnymi (nie korzystającymi z zębatki) typu 743.
Obecnie kursują tu nowoczesne adhezyjne pojazdy motorowe.