W latach 1905-09 na linii kolejowej Smętowo-Kwidzyn wzniesiono na Wiśle most kolejowo-drogowy. Miał długość 1058 m i posiadał 10 przęseł. Przyczółki zostały wyposażone w obronne bramy. Po 1921 roku na Wiśle przebiegała granica państwowa między Polską a Niemcami, przy czym cały most znajdował się po polskiej stronie.
W latach 1928- 31 most rozebrano, a jego elementy użyto do budowy mostu drogowego w Toruniu i mostu drogowego w Koninie nad odnogą Warty (2 przęsła).
W czasie II wojny światowej wybudowano most drewniany i zaczęto rekonstruować most stalowy. Oba mosty wysadzono w 1945 r.
Odbudowany przez Rosjan most drewniany istniał do 1947r.
Tory kolejowe dochodzące z obu stron Wisły do wałów przeciwpowodziowych były utrzymywane w dobrym stanie do końca lat osiemdziesiątych (np. na odcinku Grabówko-Kwidzyn położone są szyny z lat sześćdziesiątych)
Na zdjęciu-stan obecny: W nurcie rzeki zostały filary, prawdopodobnie po moście budowanym w czasie wojny.
renia 2013-04-08
Ładny widok z ciekawym opisem , miłego wieczorku życzę:)
vitaawe 2013-04-08
W teraźniejszości drzemie cała tajemnica. Jeśli szanujesz dzień dzisiejszy, możesz go uczynić lepszym. A kiedy ulepszysz teraźniejszość, wszystko to, co nastąpi po niej, również stanie się lepsze. /P. Coelho./...
DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKO...Z SERCA:)
saabus 2013-04-08
Może kiedyś ktoś jeszcze tu most zbuduje...
pamela5 2013-04-09
re saabus:
Nowy most jest w budowie. Jest położony w odległości kilku kilometrów. Pokażę go na następnym zdjęciu:-)
jadpaw5 2013-04-09
Zadziwiająca historia.Ciekawa postawa władz - rozebrać duży most,żeby elementy wbudować w parę innych mostów dziesiątki kilometrów dalej.Niesamowite.
oliwkaa 2013-04-09
re:
dziękuję ;0)
Ciekawa historia mostu