...to niestety również moje miasto...

...to niestety również moje miasto...

Antysemityzm, jest powszechny... tak powszechny, że przestaliśmy go zauważać i lekceważymy go!
Tak, celowo wstawiłem to zdjęcie z powodu Dnia Zmarłych... Pro memoriam katolicy!

dodane na fotoforum:

petrus

petrus 2008-10-31

Po 18 latach mieszkania w Londynie, byłem przerażony polską mentalnością !!! teraz jakoś przywykłem, ale czasami to nóż się w kieszeni sam otwiera, jak się słyszy co ludziska mówią.
pozd

ametka

ametka 2008-10-31

niestety tak to tu wygląda..

muf51

muf51 2008-10-31

ej ,ej to mierzenie jedną miarą wszystkich ,ok zło jest bardziej jaskrawe , ale miejsce dla dobra potrzebne , moze nie wszyscy wiedzą jak być dobrym - hm . o dobrym się nie mówi wiele , a zło w hwale fleszy (: pozdrawiam

tubylec

tubylec 2008-10-31

Muf umówmy sie tak: ja będę nadal robił to co robię, a Ty zajmiesz się drugą stroną medalu,ok?

betix

betix 2008-10-31

W całej Polsce jest to samo!
W Łodzi jest to tylko częściej napisane na murach!

coralina

coralina 2008-10-31

wstyd aż czasem...

muf51

muf51 2008-10-31

no tak ,druga strona jest trudniejsza hm:( pozdrawiam

coralina

coralina 2008-10-31

wstyd aż czasem...

cypryjka

cypryjka 2008-10-31

jutro jest swieto wszystkich swietych....... pojutrze zaduszki, swieto zmarlych............ ale masz racje.... ogolnie........

irenka

irenka 2008-10-31

..cóz mozna do tego dodac...
smutne to ,ze ludzie tyle nienawisci
w sobie maja..:((

tubylec

tubylec 2008-10-31

Dlaczego Muf? Mówić o czynieniu dobra musi być łatwiejsze! No chyba, że trzeba kłamać...

elawiech

elawiech 2008-10-31

smutne....

deore

deore 2008-10-31

Skoro jeden zły potrafi tak napisać, drugi dobry powinien zamalować...

tubylec

tubylec 2008-10-31

Malują te mury co miesiąc i co? No może powinni częściej, obdzyndzalają się i tyle! W końcu chłopcy się muszą zabawić!

tubylec

tubylec 2008-10-31

Pytanie do profesora Grossa: Czy walka z antysemityzmem jest demokracji niezbędnie potrzebna?
Morał jest głębszy. Bardzo ważną tradycją w polskiej kulturze i społecznej praktyce jest tradycja, która wyrasta z romantyzmu. To tradycja, że opór przeciwko złu jest rzeczą godną i szlachetną, tak samo jak występowanie przeciwko zbrodniczym naciskom, którym poddawana jest jakaś mniejszość. I że ofiarna walka o wolność jest rzeczą wspólną i trzeba ją podejmować wbrew najgorszym układom sił. I że ten mniejszy, ten który jest ofiarą, ma zawsze rację, póki się nie udowodni, że jej nie ma. Otóż złe zachowanie w stosunku do Żydów oznacza zanegowanie tej tradycji. Uważam, że Polski na to nie stać, bo właśnie ta tradycja uratowała nas w najciemniejszych czasach. Antysemityzm, endecja – te schematy myślenia stanowią tradycję absolutnie destrukcyjną dla państwa i dla polskiej duszy zbiorowej, romantycznej, wolnościowej.

http://www.polityka.pl/polityka/index.jsp?page=text&news_cat_id=483&news_id=18...

babcine

babcine 2008-10-31

Dobrze albo źle Piotrze, że poruszyłaś ten temat, będzie kolejna burza , przybędzie Ci wrogów. Myślę, że katolicy pamiętają : Jezus Chrystus był Żydem.
A antysemityzm chyba nie jest powszechny, chociaż faktycznie dość często się z nim spotykam.

dixon

dixon 2008-11-01

Tubylec...bez fot jestem..ale chyba mogę swoje 5 groszy tu wtrącić...bo nie o to tu chodzi....hmmm..semityzm...katolicyzm...to wszystko jest wielkie nic!!!Toż to tylko wiara ...albo wierzysz w to albo w tamto ,lub w nic; lub tylko w siebie!Jesteś za albo przeciw...< słowa nie bezposrednio do właściciela nicku>
Najbardziej zadziwiaja mnie Ci ktorzy tu zablokowali swoje komentarze ze wzgledu na Święto Zmarłych...niby wyciszenie ,niby zaduma...a cały rok gdzie był dla nich..365
dni bylo by dumać;
dla mnie swięto to swieto..święto-skojarzenie czegos
pozytywnego,są imieniny-jest święto;są urodziny-jest święto;tak samo

i oni maja swoje święto wiec o co Wam ludziska biega-jaka zaduma?przeciez ponoć wdg.'wszelkiej' wiary to radośc tam (no właśnie tam-gdzie???????)być...to nad czym Wy dumacie?
dla mnie to jeden wielki populizm i tyle

wszyscy nagle dumają....echhhhh..szkoda,że nie na codzień
a nawet gdyby dziś...to dlaczego dumać właśnie a nie....np....nie podam przykładu celowo.....

tubylec

tubylec 2008-11-01

Dixon, nie o tym pisałem tylko o nienawiści jednych i znieczulicy drugich... każdy może mieć swoje święto i obchodzić je po swojemu

nova25

nova25 2008-11-01

Nie umiem tak pisać i postrzegać świata jak Ty ale cenię Cię za to co piszesz . Masz odwagę otwarcie mówić o niewygodnych tematach.

bezglos

bezglos 2008-11-01

Swiat bylby lepszy, moim zdaniem ,gdyby kazdy zamiast skupiac sie na naprawianiu innych wcielil te nauki we wlasne zycie bo w innym oku zauwazamy mikroskopijna drzazge, a we wlasnym to nam sie czasem i cale drzewo zmiesci...

tubylec

tubylec 2008-11-01

Masz rację Bezglos... właśnie w takim kraju żyjemy, pełnym dogmatów i niechęci do samodzielnego myslenia!

ledera

ledera 2008-11-02

Ale mamy nadzieję, na jakąś poprawę, prawda? Nadal chcę wierzyć w dobro w ludziach.

muf51

muf51 2008-11-02

bez konkretnego adresata !!! no ,tak górnolotne słowa ,ładne ale puste ,a przecież to my czynimy dobro lub zło POZDRAWIAM i nie pouczam ,bo nie mam prawa ,ale myślę i czasami mówię ,nie wymagam jednomyślności
lubię kiedy słowa w rozmowie ,ksztaltują poglądy

tubylec

tubylec 2008-11-02

Muf teraz nie wiem do, której wypowiedzi sie odniosłeś :(

tubylec

tubylec 2008-11-02

Tak Ledera, powoli odchodzi stare pokolenie ludzi wychowane w nienawiści do wszystkiego co obce. Zmniejsza sie strach przed wspólną Europą ukształtowaną przez różnice jej obywateli, a nie opartą na wspólnych fobiach i uprzedzeniach. Niestety ciągle jest wielu takich, którzy chcieliby podsycać stare wrogości, rozdrapywać kilkudziesięcio już letnie rany, a jednocześnie wybielać siebie samych. Bo to oni, a nie wszyscy Polacy prześladowali Żydów, Ukraińców, czy Niemców po wojnie. Przy pomocy podsycania nienawiści chcieliby kontrolować ludzkie umysły, sumienia i kieszenie. Taki mają sposób na zdobycie i utrzymanie władzy. Na szczęście niewielu Polaków daje się im jeszcze zwodzić i jest ich coraz mniej.

muf51

muf51 2008-11-02

zauważ -bez adresata ,ta wypowiedż, to przemyślenie - jestem pokorna wobec ,historii "HISTORIA UCZY NAS JEDNIE TEGO,ŻE NIC SIĘ Z NIEJ NIE UCZYMY "

tubylec

tubylec 2008-11-02

To nie jest prawda, a przynajmniej nie wszystkich dotyczy! Uczymy się na błędach i sukcesach, cudzych i własnych, na tym polega postęp. A ci którzy nie potrafią tego robić są kulą u nogi społeczeństwa. Gdyby to dotyczyło wszystkich nadal siedzielibyśmy w jaskiniach. A ta wypowiedź odnosi się tylko do pewnej zaślepionej grupy, która uważa, że przeszłość jest ważniejsza niż przyszłość. Prawie cała Europa to zrozumiała i tylko małe, ale krzykliwe grupy idiotów nadal negują "teorię ewolucji". Co zresztą napisałem również poprzednio.

muf51

muf51 2008-11-02

oj,temat rzeka :)w wielu przypadkach nie potrafimy wybierać ,a czasem "pokora"to droga do sukcesu ,zbyt duże tępo nie pozostawia czasu na przemyślenia ,staram się wyciszać emocje szczególnie w ten dzień :)pozdrawiam

tubylec

tubylec 2008-11-02

Pokorę zostawiam wam, wierzącym, szczególnie jako drogę do sukcesu. Ja chcę życ w kraju w którym nonkonformizm jest w cenie... i sam decydować kiedy się chcę wyciszyć, a nie iść w tłumie owieczek i stosować się do dyrektyw i jedynych prawd.

muf51

muf51 2008-11-03

cenię sobie wolność myśli , ale życie nasze nie toczy się na bezludnej wyspie -i tak kultura życia i bycia ,jest przypisana nam przez wieki :)a co kto z nią zrobi ? hm ,prawo wyboru:)pozdrawiam

tubylec

tubylec 2008-11-03

Nie prawa wyboru, ani prawa do powoływania się na tradycję tam gdzie zaczyna się ksenofobia. A o kulturze nawet nie wspomnę...
Ksenofobia to przestępstwo przeciw człowieczeństwu i cywilizacji.

omerta

omerta 2008-11-04

co niektórzy Cię tu po prostu nie zrozumieli....

bezglos

bezglos 2008-11-04

Ludzie podobno skladaja sie z kwasow i zasad oraz ich pochodnych... Ode mnie zalezy co przewaza, a powolywanie sie na historie i kulture jest troche lenistwem... Dlaczego... bo to koktajl gdzie dobre uczynki mieszaja sie ze zlymi, bo zawsze znajdziemy poparcie tego co chcemy bez wzgledu na to czy jest to etyczne czy nie...
Kiedys mialam taka przygode...
Szlam osiedlowa alejka w tak zwanej przyjaznej okolicy, bylam ubrana w granatowy plaszcz i zielony beret, nie rzucalam sie w oczy, bylam tez w ciazy (5 miesiac) widocznej juz nieco... i dostalam od pana w garniturze piescia w twarz... Dlaczego...
Pan uznal mnie za maloletnia, puszczalska dziwke i tak wyrazil swa flustracje... Ocenil moj wzrost (160) i szczupla sylwetke i wiek ( 26lat) po pozorach... Mial prawo bo przeciez male kurestwa trzeba tepic... I jesli wydaje sie, ze ludzie mi wspolczuli to sie mylicie... Moja fioletowa twarz byla dla nich synonimem utraty poczucia bezpieczenstwa bo to nie moglo sie wydarzyc, a sie jakos tak s...

dodaj komentarz

kolejne >