Planowa, wieloletnia (od 7 lat rządów PiS) gospodarka leśna. -->

Planowa, wieloletnia (od 7 lat rządów PiS) gospodarka leśna. -->

Cytuję wczorajszy wpis, dokonany w galerii Naszego Kolegi, przez mojego szanownego Adwersarza.

Cytuję:

"W ostatnich latach w Polsce przybywa lasów, przybywa także zwierzyny w tych lasach. A co do wycinek to są one zgodne z wieloletnimi planami Polskich Lasów, które fachowo zarządzają gospodarką leśną".

Przybywa szanowny Adwersarzu nie lasów, ale nowych nasadzeń maleńkimi sadzonkami, które dopiero za 20 lat staną się prawdziwym lasem i będą spełniać rolę tych milionów wycinanych dziś zdrowych drzew, po to, by zapełnić kieszenie upadającego jak budżet NBP prof. Adama Glapińskiego (deficyt aż minus 17 miliardów zł) Lasów Państwowych.

Podaję i dokumentuję kolejny już w mojej galerii fakt zaistniały przy budowie obwodnicy Zaboru (Lubuskie) wraz z nową przeprawą mostową nad Odrą, niedawno oddaną, sfinansowaną z przyznanych funduszy unijnych.

Plany były wspaniałe ( mimo dwuletnich protestów okolicznych mieszkańców , właścicieli domów z 7 okolicznych miejscowości i kilku winnic, przewidujących całkiem inne, niż zapowiadane faktyczne efekty i rozwiązania ) .

I jak się okazało "prości rolnicy" mieli rację.

Bo fundusze od samego początku były, ale tylko na samą obwodnicę i most, a nie szumnie zapowiadaną infrastrukturę (na progi blokujące odpływ wód gruntowych w wykopach przecinających winnice, ścieżki rowerowe, miejsca odpoczynku, parkingi), za którą finansową odpowiedzialność wziął Urząd Wojewódzki-czyli organ rządowy.

https://garnek.pl/maska33/36907975

W kontekście tej historii wypada,żebym przypomniał, że owa gmina Zabór wygrała w " konkursie "najliczniej głosujących mieszkańców gmin w II turze wyborów prezydenckich" z tym, że tu, z ogromną przewagą wygrał niespodziewanie Rafał Trzaskowski.

Za ten wyczyn druhowie OSP Zabór otrzymali w nagrodę strażacki wóz bojowy-ale został im dostarczony już w ostatniej w Polsce kolejności.

Sami też musieli go doposażyć w niezbędny sprzęt.

https://garnek.pl/maska33/37076053

W planie budowy kilkunastokilometrowego odcinka nowej trasy, na poboczu, zaplanowano ścieżkę rowerowo-turystyczną.

Ta kolejna inwestycja wymagała (?) jednak wycinki obok trasy ponad 30 metrowego, zdrowego pasa lasu sosnowego na ten cel.

Ścieżki nie ma, części wyciętego lasu też nie ma.

Na moim zdjęciu pokazuję sytuację sprzed dwóch tygodni potwierdzając prawdziwość słowa Adwersarza o zgodności takiej i jej wielu jej podobnych wycinki z wieloletnim planem wytrzebiania otuliny Odry, jakże zgodnym z planami Polskich Lasów, które właśnie tak fachowo ( także wg mojego Adwersarza) zarządzają gospodarką leśną.

Tu (jak widać) co 50 metrów, widoczna kolejna porcja składowanych pociętych pni, z wyciętych na darmo kilkunastu setek zdrowych drzew.

Według planu Lasów Państwowych, uchwalonego w 2020 roku.
A tu poprzednia relacja z tych samych okolic:

https://garnek.pl/maska33/36736135

Po obejrzeniu tego już całościowego, z dwóch kolejnych stron składającego się mojego materiału (wraz z linkami do zapisanej tu w galerii historii), szanowny Adwersarzu stań wyprostowany jak ów wiceminister Kowalski, i tak jak to deklarujesz, broń naszych lasów!

Gratuluję Kolego wiary!

Widzę jednak w oddali okienko, pełne światła i nadziei.
Dla wybranych.

https://garnek.pl/maska33/36654049

Copyright 3734 @ maska33

pofi49

pofi49 2023-04-19

Witam ładna fotka.Miłej środy życzę.

pit69

pit69 2023-04-19

Planowa,wieloletnia gospodarka rabunkowa.....tak krótko!Pozdrawiam:)

eljot60

eljot60 2023-04-19

Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat. Wiemy kto w Polsce rządził kiedy obecnie realizowane przez Lasy Państwowe plany były sporządzane.
Prace z zakresu urządzania są prowadzone przez wyspecjalizowane jednostki zatrudniające pracowników o odpowiednich kwalifikacjach (w znacznej części posiadają oni wykształcenie leśne lub przyrodnicze) oraz wyposażone w konieczne zaplecze i sprzęt. Najważniejszą z nich jest Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej (BULiGL) z siedzibą w Warszawie.
Żródło: https://belchatow.lodz.lasy.gov.pl/urzadzanie-lasu#.ZD-XPs7P23A

ewik57

ewik57 2023-04-19

Konkretny przykład na to co widać w każdym zakątku kraju.

maska33

maska33 2023-04-19

Dziękuję szanowny Adwersarzu za komentarz.
Pragnę przypomnieć,że z chwilą objęcia stanowiska ministra środowiska , nieżyjącego już (a jego małżonka w mediach podejrzewa, że jego śmierć nie była naturalną),prof.Jana Szyszkę, większość dotychczasowych planów stworzonych za rządów PO /PSL została zwłaszcza pod względem wycinki ogromnych obszarów leśnych diametralnie zmodyfikowana na niekorzyść w związku z zmianą podejścia do obszarów chronionych -w tym Puszczy Augustowskiej czy Białowieskiej..
Nie zaprzeczysz,że roczna awantura o przebieg obwodnicy Augustowskiej (wycinka na ogromną skalę ) potem jej zaniechanie i kary nałożone przez sąd UE, to ten jeden z wstydliwych epizodów . o których których Ty taktownie w swoim komentarzu pomijasz.
W mojej galerii nie dyskutuje się hasłami , tylko faktami.

maska33

maska33 2023-04-19

Przypomnę,że prof.Szyszko to nie jeden tylko epizod w kierowaniu taką polityką leśną.To On już od (uwaga!) końca 1997 r. do połowy października 1999 r. kierował ministerstwem ochrony środowiska w rządzie (uwaga!) Jerzego Buzka i to On tworzył pierwsze plany długoletnie wycinek. Był też pełnomocnikiem rządu ds. Konwencji Klimatycznej i prezydentem Konwencji Klimatycznej ONZ (1999-2000).Szyszko po raz kolejny został powołany na ministra środowiska za rządów Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego. Sprawował tę funkcję między październikiem 2005 a listopadem 2007. W tamtym okresie najwięcej kontrowersji wzbudziła decyzja ministra o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji obwodnicy przecinającej Dolinę Rospudy.
W rządach Beaty Szydło i Mateusza Morawieckiego pełnił funkcję szefa resortu środowiska od 16 listopada 2015 roku do 9 stycznia 2018 r. Jest rekordzistą pod względem sprawowania tej samej funkcji ministerialnej (szefa resortu środowiska) w różnych rządach - jako jedy...

maska33

maska33 2023-04-19

...jedyny minister sprawował ją aż trzykrotnie, w sumie w pięciu rządach.

Więc o jakich planach (w podtekście PO/PSL) tak poważnie chcesz nam tu wcisnąć jakąś wiedzę szanowny Adwersarzu, na które nie ma wpływu od nastu lat aż do dziś, ,choćby poprzez działalność tego pana... zjednoczona prawica?

Czas Kolego (to rada od brata-dobra rada) w mojej galerii dyskutować o faktach, a nie przytaczać zapamiętane hasła.

maska33

maska33 2023-04-19

A skoro przytaczasz argument planów 10-cioletnich , to jak umiem liczyć, mamy rok 2023 .
Ostatni plan powstał w 2020 roku.
Kto wtedy sprawował władzę nad naszymi lasami?
Stąd moje i innych właścicieli galerii przytaczane fotograficzne przykłady.
Brak planowania, współdziałania kończący się niepotrzebną masową wycinką.
Żenada.

eljot60

eljot60 2023-04-19

Popieram uchwałę "Leśnictwo i gospodarka leśna powinny pozostać w wyłącznej gestii poszczególnych krajów członkowskich UE", podjętą przez polski sejm w obronie polskich lasów: https://sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/komunikat.xsp?documentId=3544C11680AD5B64C12589910063F587

eljot60

eljot60 2023-04-19

Orzed zakusami brukselskich urzędników swoich lasów bronią także: Austria, Finlandia, Słowenia i Szwecja.
https://www.gazetalesna.pl/czytaj/1943/UE-w-obronie-swoich-las%C3%B3w

maska33

maska33 2023-04-19

Proszę, wręcz upraszam o własne Adwersarzu słowa polemiki z moimi argumentami.
Bo mam prawo przepuszczać, że nie czytasz moich tekstów ze zrozumieniem i nie odnosisz się swoimi słowami do przytoczonych przeze mnie argumentów.

Ja o jednym, Ty zaś o czymś innym i nadal w tym samym stylu..
Jak na katechezie.
To bez sensu.
Polemika polega na czymś zupełnie innym.

Wiem, znam popularne powiedzenie :
a "u Was w Ameryce biją murzynów".
A skoro tak, proszę wróć tam , do tych galerii, gdzie teksty właścicieli są dla Ciebie zrozumiałe.

Jak coś się zmieni-zapraszam z powrotem.
:-P

asiao

asiao 2023-04-19

Taaak, to są nasi "obrońcy lasów".... Tę hipokryzję widać chyba z Kosmosu.


eljot, ja Cię proszę, Ty przestań przepisywać ustawy, wyjdź z Internetu, i rozejrzyj się po prawdziwym lesie... Czy w ogóle jeszcze go masz ... :P

maska33

maska33 2023-04-19

Ponieważ w pewnej galerii ( u Kolegi edge57) zaprosiłem zainteresowanych finałem mojej polemiki z odwiecznym Adwersarzem, w którą wdałem się mając nadzieję od wielu lat,że zadany temat stanie się źródłem dochodzenia do wspólnych wniosków, do mojej galerii, by pokazać, jak ja rozumiem coś, co nazywamy komentowaniem zdjęć i przedstawionego pod tym zdjęciem problemu.
Jednak skończyło się jak zawsze, czyli całkowitym zaprzeczeniem przez Adwersarza zasad dotychczasowego kanonu komentowania. Po uprzedzeniu, uniemożliwiłem czasowo Mu "komentowanie" ja to On nazywa, - w mojej galerii.
Dlaczego?
Bo w żadnym "komentarzu nie odniósł się do fotografii opisującej konkretny pokazany przeze mnie przypadek, tylko rozpoczął wpisy (identyczne), powielane w dwóch Naszych ( u edge57 i u mnie)galeriach.

maska33

maska33 2023-04-19

Podaję pierwszy przykład:
Galeria edge57:
"Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat. Pamiętam kto w Polsce rządził kiedy obecnie realizowane przez Lasy Państwowe palny były sporządzane?
Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat"
Moja galeria:
"Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat. Pamiętam kto w Polsce rządził kiedy obecnie realizowane przez Lasy Państwowe palny były sporządzane?
Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat".
Czy to jest polemika?

maska33

maska33 2023-04-19

Podaję drugi przykład:

Z galerii edge57:
"Popieram uchwałę "Leśnictwo i gospodarka leśna powinny pozostać w wyłącznej gestii poszczególnych krajów członkowskich UE", podjętą przez polski sejm w obronie polskich lasów: https://sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/komunikat.xsp?documentId=3544C11680AD5B64C12589910063F587"


Moja galeria:
"Popieram uchwałę "Leśnictwo i gospodarka leśna powinny pozostać w wyłącznej gestii poszczególnych krajów członkowskich UE", podjętą przez polski sejm w obronie polskich lasów: https://sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/komunikat.xsp?documentId=3544C11680AD5B64C12589910063F587".

maska33

maska33 2023-04-19

Czy chcielibyście, by w Waszych galeriach, gdzie poruszacie ważne dla Was i dla zainteresowanych tym problemem osób tematy zamiast odniesienia się do tego co można zobaczyć i przeczytać, wpisywane są identyczne propagandowe teksty z linkami?
Toż to trolle tak postępują.
Jednak nie podejrzewam szanownego Adwersarza o realizowanie świadomie takiej płatnej propagandy.
Ale nie mogę się zgodzić, że w mojej galerii ktoś będzie robił ze mnie balona.
Szanujmy się.

Niedługo nastąpi odblokowanie.
A wtedy znów zapraszam.
:-)

kedil

kedil 2023-04-19

Ja o tym co na fotce widzę . :)))))))))))))
Szkoda że wycieli pas lasu. Szkoda ,że zabrali się do roboty bez pieniędzy .
Nie szkoda ,że nie będzie tu ścieżki rowerowej, bo budowa jej wzdłuż samochodowej drogi to głupota. Kto jedzie za miasto , by jadąc rowerem wdychać spaliny? a takich przykładów widzę coraz więcej .

maska33

maska33 2023-04-19

Dziękuję za optymistyczny wstęp :-))))))))))
Znając środowisko mieszkańców tych okolic, może i byś zmienił swoje zdanie na ten temat kolego.
Otóż otwierając przeprawę mostową jednocześnie zamknięto będącą ogromnym skrótem do pobliskich miejscowości i gruntów przeprawę promową.

https://garnek.pl/maska33/37337407


Obwodnicą, jak sam zauważyłem, jak szaleni jeżdżą właściciele BMW i Audi.
W okolicznych domach w większości (około 70% ) zamieszkują seniorzy, gdyż dzieciaki wyniosły się do miast.
Dla seniorów podstawowym środkiem lokomocji na tym kierunku pozostaje nadal rower.
Czy teraz mówi Ci Kolego to coś?
:-))

kedil

kedil 2023-04-19

Kolega wie "W okolicznych domach w większości (około 70% ) zamieszkują seniorzy, gdyż dzieciaki wyniosły się do miast.
Dla seniorów podstawowym środkiem lokomocji na tym kierunku pozostaje nadal rower." że drogi i ścieżki rowerowej nie buduje się dla " dziadków " jeżdżących na rowerach. Oni umiejętność tą szybko stracą i ich liczebność zmaleje.
Ścieżka rowerowa powinna być dla tych co uciekają od zgiełku miast / i pędzących samochodów/ i na łonie natury chcą odpocząć .Nie piszę o miastach bo to zupełnie inna sprawa.
To chyba zrozumiałe.

maska33

maska33 2023-04-19

Czuję się pouczony.:D


Ja tylko opisuję panującą tu rzeczywistość.

Ale zacznę używać słowa klucz-"powinna być".

maska33

maska33 2023-04-19

Tylko kogo ja mam pouczać?
Tamtejsze samorządy z okolicznych gmin, które po przeprowadzonej analizie, oraz zgodnie z dziesięcioletnim planem zagospodarowania przestrzennego podjęły taką decyzję?
Przekazuję Twoją Kolego inicjatywę i radę, tamtejszym radnym.
Pewnie posłuchają "głosu rozsądku".

Wiem, że kilka osób z tamtych stron zagląda do mojej galerii, to może skorzystają z Twojej rady?

maska33

maska33 2023-04-19

Używając pojęcia "seniorzy", miałem przede wszystkim na myśli wszystkich Tych, których dzieciaki już się usamodzielniły.
Są oni w większości w przedziale wielu 40-50 lat., ale również i starsi.
Piszesz ,że "Oni umiejętność tą szybko stracą i ich liczebność zmaleje".
Ale zanim to się stanie, to przez jeszcze 10-20 lat średnio będą musieli korzystać z tej asfaltowej obwodnicy, idąc kilometrami pieszo? Bez pobocza?
Albo jechać rowerem na pokręconej zakrętami i ograniczonej betonowymi wysokimi krawężnikami jezdni , gdzie pędzą bez przerwy auta- i nie ma jak uciekać przez ten 20 cm krawężnik?

W dziwnych stronach przyszło Ci żyć Kolego, że coś takiego nie dostrzegasz wokół Siebie, nawet swoją wyobraźnią.
Pozdrawiam.


.

bisrole

bisrole 2023-04-19

LEX Szyszko działa - na naszą zgubę!

mpmp13

mpmp13 2023-04-20

Szkoda słów .Trzeba iść na spacer po okolicy , zajrzeć do miejsc gdzie wcześniej były lasy i zobaczyć jak dzieli się działki po wyrębie .Takie widuję w Rudach .

maska33

maska33 2023-04-20

Mój Adwersarz popiera jak tu pisze uchwałę PiS:"Leśnictwo i gospodarka leśna powinny pozostać w wyłącznej gestii poszczególnych krajów członkowskich UE", gdyż, podobnie jak z Trybunałem Konstytucyjnym, Sądownictwem, Prokuraturą , Rzecznikiem praw dziecka itd itp nie może dopuścić, by gdziekolwiek i ktokolwiek oprócz prezesa PiS śmiał cokolwiek nadzorować, kontrolować , oskarżać i publikować to Polakom.
To się nazywa budowanie autokratyzmu, a nie demokracji.
W zamian daje lukratywne posady w zawłaszczonych Spółkach Skarbu Państwa, Bankach itp.
Usunął Służbę cywilną państwa, usunął doświadczonych nieupolitycznionych generałów, przekupuje polityków (Kukiz ,Mejza), co jeszcze?
Co jeszcze?
Temat nie do obrony-masową niekontrolowaną wycinkę lasów polskich - broni atakując tych, co chcą wyegzekwować podpisane przez polski rząd stosowne umowy(np Natura 2000).

maska33

maska33 2023-04-20

Cytuję Adwersarza :
"Orzed zakusami brukselskich urzędników swoich lasów bronią także: Austria, Finlandia, Słowenia i Szwecja".
Pierwsze trzy państwa nie bronią a biorą udział poprzez swoją specyficzną dla ich obszarów polemikę z użytymi pojęciami w proponowanych regulacjach.Komisja Europejska wniosła sprawę przeciwko Polsce w lipcu 2021 r. po wniesieniu skarg przyrodników.Sprawa dotyczy nieprzestrzegania podczas prowadzenia gospodarki leśnej wymogów ścisłej ochrony gatunkowej roślin i zwierząt. To kwestia niezgodności prawa polskiego z prawem europejskim, konkretnie polskiej ustawy o lasach z unijnymi dyrektywami: ptasią i siedliskową.
Zaś powoływanie się Adwersarza do udziału Szwecji, to polski rząd wspólnie ze wspieranym przez skrajnie prawicową partię, rządem Szwecji dąży do zablokowania zmian w dyrektywie OZE, które ograniczą spalanie drzew w elektrowniach. Miejcie świadomość, że między 1990 a 2021 r. pozyskanie drewna w Polsce wzrosło przeszło dwukrotnie – do ponad 42 mln m3 ...

maska33

maska33 2023-04-20

Najnowsza analiza rzeczoznawców z PKO BP, oparta na analizach GUS przy ONZ do spraw wyżywienia i rolnictwa, oraz Eurostatu, wskazuje, że eksport drewna surowego z Polski do Chin, zaczął się nasilać tuż po zdymisjonowaniu przez Mateusza Morawieckiego długoletniego ministra środowiska-prof.Jana Szyszki (dużo na ten temat w mojej galerii) , czyli po 2018 roku.
Ogromny, długoletni plan wycinki lasów polskich(tego nieżyjącego już ministra) okazał się dla rządu PiS i tak za mały, gdyż okazało się,że eksport drewna nagle wzrósł po tym o kolejne 496%,rok do roku.
Zaś w kolejnym 2020 roku o kolejne 167% rok do roku.
W 2020 roku Chiny odpowiadały za największą część polskiego eksportu drewna, bo aż za 45%.Te postaci ze zdjęcia,bronią (jak sugeruje mój Adwersarz )polskich lasów nie przed decyzjami UE,a przed swoją rabunkową polityką.
Czyli sprawca jak w bajce woła: łapcie złodzieja.

milan57

milan57 2023-04-20

Ten kto chodzi po lasach to wie jaka grabież od lat ma miejsce!

halka

halka 2023-04-23

Czyżby dla PiS i Zjednoczonej Prawicy wzorem do naśladowania stał się barbarzyński Bolsonaro, za którego rządów wycina się płuca Świata – Puszczę Amazońską?

henry

henry 2023-04-23

nic dodać nic ująć...

edge56

edge56 2023-04-23

Ciemny człowieku...nie potrafisz odróżnić drzewa od drewna!
Zajrzyj do mnie, tam wszystko jak na talerzu adwersarz wytłumaczył! ;-)

maska33

maska33 2023-04-23

Nie postawiłem przecinka jak należy. :(

maska33

maska33 2023-04-25

Kedil:
w architekturze drogowej występują dwa rodzaje powodów wytyczania, a potem budowania ścieżek rowerowych.
Jedna-jak sam podkreślasz-i słusznie - jako turystycznych-z dala o ciągów drogowych- zapewniających szeroki wymiar efektów sprzyjających relaksowi.
Druga, wzdłuż ciągów drogowych , zwłaszcza nowo budowanych, na których planuje się wzmożony ruch pojazdów mechanicznych z ograniczeniem prędkości do 90 km/h , gdzie jazda użytkowników rowerów z jednej strony może zakłócić jazdę potoku pojazdów z dopuszczoną prędkością, ale zwłaszcza zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników rowerów- mieszkańców w przemieszczaniu się w rejonie.
Pozdrawiam;-)

maska33

maska33 2023-04-26

Polityka odsyłania (mnie) do rzecznika lasów państwowych .
Żeby usłyszeć to samo, co do dziś powtarza dokonując wpisów w mojej (i nie tylko) galerii szanowny Adwersarz.

https://garnek.pl/maska33/37002185

https://garnek.pl/maska33/37002183

https://garnek.pl/maska33/37002181

https://garnek.pl/maska33/37002179

https://garnek.pl/maska33/37002177

https://garnek.pl/maska33/37002173

https://garnek.pl/maska33/37002167

dodaj komentarz

kolejne >