Paranoja!

Paranoja!

HYDRA PODNOSI ŁEB, a było tak pięknie...
https://www.garnek.pl/edge56/36347408

(henry, jairena, awangar, maska33 i inni... mieliscie rację!)

"Parszywa dwunastka" z Januszem Kowalskim na czele odwiedziła dziś Wałbrzych! Dobrze, że nie wiedziałem o tym, bo teraz zapewne siedziałbym na "dołku" (a trafić tam w dzisiejszym czasie jest niezmiernie łatwo...) Znależli się obrońcy lasów!!!

P.S
Miałem inne zdjęcie dodać, ale... są rzeczy ważne i ważniejsze. Przynajmniej dla mnie.

Co do tytułu;
Paranoja to pojęcie potocznie używane wobec osób, które dzielą się swoimi podejrzeniami na różne tematy, podczas gdy inni nie dostrzegają w nich sensu. W rzeczywistości jednak paranoja to termin medyczny, który oznacza zarówno samodzielne zaburzenie, jak i element innych zaburzeń.
Uważa się, że związek z problemem mogą mieć zarówno uwarunkowania genetyczne, jak i zażywanie rozmaitych substancji psychoaktywnych, czy różne czynniki natury środowiskowej (czyt. pis!)

Niestety jak po sondażach widać, wciąż nieuleczalnych jest ci u nas dostatek... :-(

(Foto z lokalnego portalu, jakby co...)

asiao

asiao 2023-04-17

Ło matko! Tylko nie to, nie ten... trzeci z prawej... :(

maska33

maska33 2023-04-17

Wcale z tego powodu nie mam satysfakcji.

eljot60

eljot60 2023-04-17

Brawa dla obrońców naszych lasów! Pamiętam jak kiedyś PO planowało je sprzedać. Na szczęście nie zdążyli.
Polskie lasy to nasze narodowe dobro.

maska33

maska33 2023-04-17

W mitologii greckiej Hydra to tylko potwór, córka Tyfona.
Ale za to przypomnę, że charakteryzowała się ona posiadaniem wielu żarłocznych głów, osadzonych na kilku niezależnych od siebie szyjach.
Taka potwora zawsze się wcisnęła tam, gdzie jej najmniej chciano i oczekiwano.
Po to, by tylko ..... kąsać.

edge56

edge56 2023-04-17

I jak widać sądażowy Kowalski nadal kąsa...

edge56

edge56 2023-04-17

sondażowy... ;-)

ewik57

ewik57 2023-04-17

Opolszczyzna przeprasza za wybitnych mężów stanu, pana Kowalskiego, pana Jakiego, pana Bortniczuka.

asiao

asiao 2023-04-18

Eljot - szkoda tylko, że ci obrońcy tak popierają wycinki i odstrzał zwierzyny, bo niedługo zostaną szczątki z tego dobra. Wycinka lasów idzie w niebywałej skali :(

jairena

jairena 2023-04-18

- zwracam się z apelem do tychże „ obrońców lasów polskich”-
a co z drewnem wysyłanym na potęgę od 2018 r . m.in. do Chin!!!!Staliśmy się siódmą „potęgą” wśród światowych gospodarek w sprzedaży drewna za granicę , w tym na trzecim miejscu jeżeli chodzi o Chiny.
A jak się ma ją miliardowe wynagrodzenia i premie dla tychże „obrońców polskich lasów” i innych pracowników, w tym dopłaty do wycinek w cennych przyrodniczo lasach. Bo przecież wg notabli leśnych w kraju nie ma np. rezerwatu leśnego Puszczy Karpackiej – to tylko zapis encyklopedyczny.
Edwardzie, szkoda, że i ja o tych „ obrońcach” nie wiedziałam, może spotkalibyśmy się na „dołku”

eljot60

eljot60 2023-04-18

asiao - W ostatnich latach w Polsce przybywa lasów, przybywa także zwierzyny w tych lasach. A co do wycinek to są one zgodne z wieloletnimi planami Polskich Lasów, które fachowo zarządzają gospodarką leśną.

eljot60

eljot60 2023-04-18

https://www.lasy.gov.pl/pl/nasze-lasy/polskie-lasy

eljot60

eljot60 2023-04-18

https://wobroniepolskichlasow.pl/

asiao

asiao 2023-04-18

eljot - ja nie oglądam lasu w Internecie, tylko na żywo. Nawet jadąc do pracy, widać wzdłuż szosy całe wycięte połacie. A wejdziesz głębiej, leżą stosy ściętych pni. Każdy Ci to powie, że u nich też tną na wielką skalę. Taka "obrona lasów" to jest szczyt hipokryzji.

eljot60

eljot60 2023-04-18

asiao - Oczywiście tam gdzie jest planowy wyrąb są stosy ściętych drzew, też je widuję. To jest normalny widok w działalności gospodarki leśnej. Każdy leśnik ci to powie.
A obrona polskich lasów przed brukselskimi biurokratami jest racją dobrze funkcjonującej gospodarki leśnej; więcej - jest naszym polskim obowiązkiem.

awangar

awangar 2023-04-18

Mnie się ciśnienie podniosło, szczyt tylko czego bo już określeń brakuje..

edge56

edge56 2023-04-18

Eliot...
Nie znajdziesz chwili refleksji? Pomyśl trochę... dlaczego ta Bruksela, cała Unia tak nas nienawidzi???
Na każdym kroku musimy bronić się przed AGRESJĄ z ich strony??? Tyle już nam szkód wyrządzili, że nie zliczysz...

To oni przecież wycinają nasze lasy, tak aby narodowy skarb stał się pustynią, to oni zatruli nam Odrę, to oni nie chcą dać nam kasy z KPO i innych funduszy, to oni naliczają nam niesłuszne kary, to oni uwłaszczają się na majątku narodowym żeby naszą gospodarką rządzić i brać za to krociowe pensje! To oni uważają, że żadnego zamachu nie było... A przecież oczywistą oczywistością jest, że był!! Wczoraj zwykły poseł Jarosław K. o tym mówił, wyciągając z niebytu niejakiego Antoniego M. Do prawdy dojdziemy! (Mimo, że ona nas już wyprzedziła... ale dogonimy ją! - moja uwaga.)

Wracając do meritum...
PIS chroni namiestników, stołków, KASY! I nie o lasy tylko chodzi, zakres jest dużo większy! Władzy nie oddamy, a po nas choćby... wiesz chyba co?

Dokładnie ...

edge56

edge56 2023-04-18

Dokładnie dwa lata temu;
https://www.garnek.pl/edge56/36471317/gospodarka-lesna-wg-pis


Myślę, że spokojnie przez ten czas uwineli się z tym czerwonym kolorem, teraz wycinają te białe! Pewnie jakaś rezerwa była w założeniach eksportowych, to sprawna przewidujaca maszyna - jednym słowem, "dobra zmiana"!!

edge56

edge56 2023-04-18

Maszyna robiąca wodę z mózgu...

eljot60

eljot60 2023-04-19

edge56 - Widzę, że Tobie nie tylko o lasy chodzi, choć w akcji obrony polskich lasów chodzi właśnie o to, aby nasze lasy nadal zostały pod polskim zarządem. Zdecydowanie popieram to stanowisko wszystkich obrońców naszych lasów.
W tej sprawie dodam, że przed zakusami brukselskich urzędników swoich lasów bronią także: Austria, Finlandia, Słowenia i Szwecja.
https://www.gazetalesna.pl/czytaj/1943/UE-w-obronie-swoich-las%C3%B3w

maska33

maska33 2023-04-19

Dziś w mojej galerii przytaczam kolejny już przykład wieloletniej, zaplanowanej gospodarki prowadzonej przez Lasy Państwowe od 2015 roku, w Lubuskiem.

Realny, a nie propagandowy.

Dobrze, że Kolego pokazałeś Nam to wiekopomne wydarzenie w Wałbrzychu.

eljot60

eljot60 2023-04-19

Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat. Pamiętam kto w Polsce rządził kiedy obecnie realizowane przez Lasy Państwowe palny były sporządzane?
Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat

eljot60

eljot60 2023-04-19

Prace z zakresu urządzania są prowadzone przez wyspecjalizowane jednostki zatrudniające pracowników o odpowiednich kwalifikacjach (w znacznej części posiadają oni wykształcenie leśne lub przyrodnicze) oraz wyposażone w konieczne zaplecze i sprzęt. Najważniejszą z nich jest Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej (BULiGL) z siedzibą w Warszawie.
Żródło: https://belchatow.lodz.lasy.gov.pl/urzadzanie-lasu#.ZD-XPs7P23A

maska33

maska33 2023-04-19

Replika na powyższe słowa znajduje się już w mojej galerii.
A to dlatego,że w niej sporo przytoczonych faktów, które zajęłyby tu sporo miejsca.
Wybacz Właścicielu Galerii, że zająłem i czas, i miejsce.
Pozdrawiam komentujących.
:-)

eljot60

eljot60 2023-04-19

Popieram uchwałę "Leśnictwo i gospodarka leśna powinny pozostać w wyłącznej gestii poszczególnych krajów członkowskich UE", podjętą przez polski sejm w obronie polskich lasów: https://sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/komunikat.xsp?documentId=3544C11680AD5B64C12589910063F587

eljot60

eljot60 2023-04-19

maska33 - Po zablokowaniu możliwości komentowania już u Pana nie będę komentował. Pozdrawiam :)

maska33

maska33 2023-04-19

Jak Pan zrozumie, co oznacza (zgodnie z definicją) komentarz, drzwi u mnie dalej będą dla Pana otwarte.

Zniesmaczonych moją decyzją zapraszam do zapoznania się z formą komentowania i prowadzonej polemiki przez Adwersarza.

Nie znoszę powielanej i cytowanej propagandy , bez grama refleksji na zadany temat i polemikę z przytoczonymi argumentami.
Cenię własną myśl przemienioną w zdanie złożone, rozwinięte.

Nie potrafię jak baran iść za kosiarką, ścinającą przede mną trawę , wiecznie przez to głodny.
Pozdrawiam . ;-P

maska33

maska33 2023-04-19

Jednocześnie uprzejmie przypominam, że w 2019 roku, to Pan najpierw usunął ze swojej galerii moich kilka polemicznych wpisów, które na przytoczonym przykładzie zaprzeczały wtedy pańskim prezentowanym tezom, a potem na stałe zablokował na jakiś czas (około miesiąca) moją aktywność w swojej galerii.
Od tamtej pory omijam miejsce, gdzie mnie nie akceptują.
I nie czuję urazy.
Pozdrawiam.

eljot60

eljot60 2023-04-19

Ta sprawa to nie sprawa takiej czy innej maski, choćby to była maska mitologicznej Hydry. To nie jest nawet sprawa polityczna. Ta sprawa jest znacznie poważniejsza, bo dotyczy naszego dobra narodowego - polskich lasów, tego jak długo jeszcze będą one nasze, w naszym polskim zarządzie. Obecna władza może przegrać zbliżające się wybory, ale zarząd nad polskimi lasami i gospodarką leśną powinni sprawować fachowcy - polscy leśnicy.

maska33

maska33 2023-04-19

Zapewne chodzi tu o takich-samą elitę.

Gdzie się podziała Puszcza Karpacka?
Bo nawet ja, laik się o niej uczyłem .
Wycięli?
Z mózgu?

https://youtu.be/ghhh4afNjvw


Broń Nas Panie Boże od podobnych, występujących tu fachowców- polskich leśników.
Wierzę, że wrócą odsunięci, znający się nie tylko na wyrabianiu planów wyrębów.
I dbających o Nasz leśny, polski dobrostan.

maska33

maska33 2023-04-19

Ale tu, z zadowoleniem muszę przyznać, że już bliżej jesteśmy do wspólnego poglądu, na ten temat.

eljot60

eljot60 2023-04-19

Tak się składa, że właśnie ci na załączonym zdjęciu bronią sprawy, którą przedstawiłem powyżej. Oby takich polityków, którzy bronią tego co polskie (nie tylko lasów) było w polityce jak najwięcej, bo po to ich wybraliśmy żeby naszym polskim interesom służyli. Obcych zapraszamy do naszych lasów jako gości.

maska33

maska33 2023-04-19

Wycofuję się z tego co napisałem powyżej.
Nie ma zbliżenia do wspólnego poglądu.
To się dzieje już poza moim pojmowaniem, rozumieniem "takiego" świata.
:-(

edge56

edge56 2023-04-19

eliot...
Zależy mi bardzo na naszych lasach i wiem co mówię! To, że inne przykłady działań pisowskiego rządu podałem wynikały jedynie z chęci przypomnienia jak ta Twoja ukochana władza działa. Schemat jest prosty, wróg musi być!

Może niech oficjalnie ogłoszą wyjście z Unii, będzie spokój z tymi biurokratami z Brukseli, z ich agresją na nasz kraj, na "patriotów" polskich!
Pewnie elektorat (w tym i Ty) tych złodziei, oszustów, kłamców będzie szczęśliwy... Szczęśliwy pod butem Putina, tak Putina... bo innego scenariusza w takim przypadku nie ma!

Zadałeś sobie kiedykolwiek pytanie co byłoby gdybyśmy nie byli w Unii, w Nato? Myślę, że tak, ale pewnie i tak swoimi kategoriami sobie odpowiedziałeś...

Generalnie uważam, że przekonywanie Ciebie do niezależnego, rozumnego postrzegania rzeczywistości jest bezcelowe...
I to by było na tyle w tym temacie, pozdrawiam ;-)

eljot60

eljot60 2023-04-20

Twoja wypowiedź nie jest w temacie, o którym piszę. Przypomnę więc, że popieram wszystkich, także Ciebie jeśli bronią polskich (naszych) lasów przed brukselskimi biurokratami, skorumpowanymi europosłami. Mamy wystarczająco własnych, bardzo dobrych fachowców od leśnictwa i gospodarki leśnej. Tyle w tym temacie, pozdrawiam :)

maska33

maska33 2023-04-20

Oświadczenia strzeliste Adwersarza mówią takim samym trybem, jak wystąpienie w Wałbrzychu wicewojewody, o "proteście w obronie polskich lasów". A w UE toczy się postępowanie o możliwości obrony w polskich sądach takich akcji jak masowa wycinka Puszczy Białowieskiej, o uszanowanie okresów lęgowych w czasie wycinek, itp. Kłamstwem jest hasło,które pada z ust wicewojewody, że Unia chce zabronić Polakom wstępu do lasów.
Ci panowie wiedzą,że 99% Polaków nie przeczyta dokumentów, o których mowa, tylko uwierzą w słowa propagandy swoich polityków, którzy to oni stanowią zagrożenie dla polskich lasów i fauny.Manipulacja wysokiej próby w której udział bierze mój Adwersarz.I ten człowiek śmie twierdzić,że gospodarz ( i w domyśle i ja) nie piszemy "w temacie?".
Sięgnijcie do źródeł (dokumentu) a nie do słów kłamców- lobbystów masowych wycinek naszych lasów.
Wielki wstyd Adwersarzu , za propagowanie swojej niewiedzy.
Ale jakże akceptowalny przez tą władzę.

maska33

maska33 2023-04-20

Oto wystąpienia :wicewojewody i wiceministra.

https://youtu.be/G8kih723a0E

Mówi się tu również o nowych nasadzeniach, w proporcjach 1:1,2
To słuszne i to jest akurat prawda.
Ale z tych nasadzeń korzyść w poprawie stanu powietrza w Polsce nastąpi dopiero za 10-15 lat.
A miliony dorodnych, zdrowych drzew wycinanych jest teraz.
Miej proporcje"mocium Panie" Adwersarzu.
Padają zarzuty nie do sprawdzenia, dla słuchających.
A wrażenie...jak u Adwersarza - pozostaje.
Nie odpowiadaj na mój ten komentarza, gdyż od początku to Ty nie odpowiadasz " w temacie".
Pozdrawiam ;-P

maska33

maska33 2023-04-20

Polacy rzeczywiście przestaną spacerować w polskich lasach , ale jeśli już, to na skutek "nowej ustawy o broni".
PiS przeforsował właśnie w sejmie nowelizację ustawy, która zdejmuje z myśliwych obowiązek posiadania badań okresowych stanu zdrowia, (a tam 6 trudnych testów psychologicznych), która diametralnie zmieni proporcje osób poszkodowanych postrzeleniem w lesie w czasie zbierania grzybów przez 50-80 letniego myśliwego,niedowidzącego,czasem pod wpływem alkoholu,czasem "psychola", -bo teraz większość z nich, to najstarsza grupa członków kół łowieckich.
"Takich"dalej broń panie Adwersarzu "obrońców polskich lasów".
Pozdrawiam.

maska33

maska33 2023-04-20

Powstanie nowa forma biznesu.
Wypożyczalnie kamizelek kuloodpornych oraz hełmów dla osób wybierających się do Polskich Lasów w celach rekreacyjnych -w tym zwłaszcza na grzyby.
Hasło tych biznesów: Nie bądź dzikiem- załóż kamizelkę!
Fajnie?
Wiem, to też tym razem moja przykładowa forma populizmu.
Ale muszę zniżyć się i do tego poziomu-czasem.
Pozdrawiam.

Kolego -właścicielu galerii:
zarchiwizuj (jako i ja to czynię) tę cześć znajdujących się tu komentarzy.
Za kilka lat ( jak usuną nasze galerie) będzie jak znalazł, by otrzymać legitymację kombatanta ;-P

pit69

pit69 2023-04-20

Myślę,że gdyby nie Bruksela to nasze lasy skończyłyby jak stadnina w Janowie...

maska33

maska33 2023-04-20

Dokładnie tak.
Najnowsza analiza rzeczoznawców z PKO BP, oparta na analizach GUS przy ONZ do spraw wyżywienia i rolnictwa, oraz Eurostatu, wskazuje, że eksport drewna surowego z Polski do Chin, zaczął się nasilać tuż po zdymisjonowaniu przez Mateusza Morawieckiego długoletniego ministra środowiska-prof.Jana Szyszki (dużo na ten temat w mojej galerii) , czyli po 2018 roku.
Ogromny, długoletni plan wycinki lasów polskich( tego nieżyjącego już ministra) okazał się dla rządu PiS i tak za mały, gdyż okazało się , że eksport drewna nagle wzrósł po tym o kolejne 496%, rok do roku.
Zaś w kolejnym 2020 roku o kolejne 167%, rok do roku.
W 2020 roku Chiny odpowiadały za największą część polskiego eksportu drewna, bo aż za 45%. Te postaci ze zdjęcia,bronią (jak sugeruje mój Adwersarz )polskich lasów nie przed decyzjami UE, a przed swoją polityką.Tu także eksponowanymi na zdjęciu osobami , popierającymi rabunkową gospodarkę dobrostanu leśnego państwa polskiego .
Czyli sprawca jak w bajce woł...

maska33

maska33 2023-04-20

Czyli sprawca jak w bajce woła: łap złodzieja.
Co było do udowodnienia.
Rzeczoznawcy polscy z banku PKO bp, ale na materiałach ONZ, bo w źródłach publikowanych w Polsce , znajdują się dane od Sasa do lasa.
Chyba Adwersarz tych danych i mojej tezy nie obali?
No bo na jakiej podstawie?
Bo Janusz Kowalski inaczej powiedział?

milan57

milan57 2023-04-24

Niektórzy czytają tylko kłamstwa..więc i sieją kłamliwe komentarze ..a wystarczyło tylko trochę więcej odwiedzać lasy,żeby tą gospodarkę leśną zrozumieć.

henry

henry 2023-05-01

Paranoja...

dodaj komentarz

kolejne >