Dzieci z Okopowej

Dzieci z Okopowej

Warszawa 1980

Znów ktoś przypomniał zdjęcia Sally Mann i znów się zastanawiam nad techniką obrazu fotograficznego. Dzisiejsze aparaty biją kolejne rekordy doskonałości. Niektóre zdjęcia są wręcz "przesadnie dobre" i autorzy majstrują w "postprodukcji", żeby nadać swoim pracom indywidualny walor artystyczny. Wielu, jak właśnie Sally Mann wraca do aparatów i technik sprzed stu lat czując, że zapis cyfrowy jest za dobry, zbyt prosty i zachowuje masę niepotrzebnych szczegółów.

Moim zdaniem tradycyjna fotografia, ze swoją szlachetną techniką pozostanie w rekach wąskiej grupy artystów. Będą ją uprawiać, tak jak dziś plastycy kultywują drzeworyt, miedzioryt, czy litografię. Technika cyfrowa natomiast będzie bliższa codzienności i co najważniejsze, cały czas będzie się rozwijać. Zdjęcia w nocy, zdjęcia uliczne, quasi szpiegowskie, albo z wykorzystaniem latających obiektów, to wszystko przed nami i tylko od fotografa będzie zależeć, czy staną się sztuką.

stokrop

stokrop 2010-02-26

...i znów sama prawda z Ciebie wypływa :)
jakże miło jest pooglądać Twoje zdjęcia i jeszcze milej poczytać ... tak, moim zdaniem "tamte" zdjęcia z przed lat są inne, są z duszą ale zgadzam się z Tobą w 100%, że to od fotografa zależy czy współczesna fotografia przy niezliczonych możliwościach technicznych, będzie sztuką czy kiczem...tak mi się wydaje, że aparatem też trzeba malować
...to mówię ja, domorosła rysowniczka ;)

ludwinia

ludwinia 2010-02-26

Ty masz jakiś taki problem wymyślony przez Ciebie, że wszędzie szukasz sztuki, wartości. Dziś słowo fotografia jest już dalekie od tego. Chyba, że oddzielić "fotografię" od robienia zdjęć.
Piszesz czasem: "Oglądam wiele prac na garnku, dużo jest poprawnych technicznie, ale nie mają stylu, nie mają duszy, to nie jest sztuka, itp." Piszesz to tak, jakby to był zarzut.
Wszyscy widzimy wartość Twoich zdjęć, szczególnie ten duch czasu. Dlatego jesteś tu gwiazdą.
Ale garnek to nie magazyn fotograficzny. Myślę, że ludzie na garnku nie umieszczają zdjęć po to, by stać się artystami. To chyba nie ten portal. Czasami ludzie mają ambicje, żeby robić zdjęcia ładne, poprawne technicznie. To co tu widzimy, to efekt coraz tańszego sprzętu. Czasami co najwyżej świadoma zabawa w sztukę.
Myślę, że dopóki ktoś nie zarabia na zdjęciach, to nie można tego oceniać w kategoriach sztuki, czy wartości.
99% czegoś co jest dziś fotografią to dokumentacja, zabawa aparatem, nośność informacji, itp. 1% to sz...

zdyrma

zdyrma 2010-02-26

Bardzo cenna wypowiedz i z wiekszoscia sie zgadzam.
Ja nie mam problemu z szukaniem wszedzie sztuki. Ja mam taki zawód, obsesje, hobby i styl zycia. Czuje sie z tym wszystkim dobrze i tyle na razie o mnie.

Co do innych, to nie robie nikomu zadnych zarzutow i nigdzie tego nie znajdziesz w moich tekstach.
Owszem zachecam do pewnych dzialan, dostrzegam, to co bardziej wartosciowe i uswiadamiam, ze kazdy moze robic sztuke jesli tylko zechce.

Kazdy tu zamieszcza zdjecia z innego powodu. Ja staram sie patrzec przede wszystkim na te zdjecia, ktore nazywasz "swiadoma zabawe w sztuke". Jesli jednak ktos ma wspaniale nogi, chce je pokazac i przeczytac, ze sa wspaniale, to garnek jest w sam raz dla niego. Garnek, to fotoblogi z dokumentacja i zycie codzienne. To takze portal towarzyski z fajnie zakreconymi na punkcie fotografii ludzmi.
Mnie sie to bardzo podoba i nikogo nie krytykuje.

Nie zgadzam sie tylko, ze trzeba zarabiac na zdjeciach, aby byc artysta. Sztuka nie ma ograniczen ...

zdyrma

zdyrma 2010-02-26

a bardzo ielu artystów klepało biede i utrzymywało sie z całkiem prozaicznych zajec.

Temat garnka jest bardzo ciekawy i zasluguje na osobny tekst. Mysle o tym juz od pewnego czasu a Twoj komentarz Ludwiniu jest niezwykle inspirujacy.

Dzieki :)

stokrop

stokrop 2010-02-26

Wyjąłeś Włodku mi z ust komentarz n.t. tu cytat Ludwini wtrącę:
...Myślę, że dopóki ktoś nie zarabia na zdjęciach, to nie można tego oceniać w kategoriach sztuki, czy wartości. ...
jak wielkie było moje zaskoczenie i niezrozumienie powyższego cytatu, jak wielka burza myśli we mnie wstąpiła po przeczytaniu tegoż tekstu! tzn. to co ja robię (zdjęcia, rysunek itp.) nie można nijak zakwalifikować do sztuki? nie mają moje prace żadnej wartości?, bo przecież nie robię tego dla zarobku a dla swojej (tworzenia) i Waszej (patrzenia) przyjemności.
Chwała Bogu, że miałam tę dużą przyjemność poznania Ciebie w realu i nijak stwierdzenie, że kogokolwiek krytykujesz nie pasuje mi do Ciebie, a nawet jakbym nie poznała to nigdy bym tego nie odebrała jako krytykę, wręcz odwrotnie, jako naukę...za to chwała Ci od początku Twojego tu w Garze istnienia.
pozdrawiam Ciebie Włodku jak również Ludwinię :)

ps: czułam się w obowiązku napisania powyższego :)

makalu2

makalu2 2010-02-26

Parę groszy "wtrącę". Lubię i cenię Twoje zdjęcia, są wyjątkowe...I cóż to byłby za dziwny świat, gdyby każdy myślał tak samo, patrzył tak samo i równie był utalentowany jak artysta. Ile charakterów tyle styli i sposobu eksponowania swoich zdjęć. Prawdą jest, że cel wstawiania w garnku zdjęć każdy ma inny...Nie będę wymieniać, bo to bez sensu. Zazwyczaj sprawia nam to frajdę i umożliwia poznanie ciekawych ludzi. Niestety na wielu portalach ambitnej fotografii, profesjonalnej, czytałam pogardliwe wypowiedzi na temat zdjęć tu zamieszczanych oraz bardzo ironiczne oceny ludzi (z garnka), których osoby, które się wypowiadały wogóle nie znają. I to jest nie fair, to świadczy, o ich nietolerancji i wyniosłości. Cieszę się, że jest garnek, dzięki któremu poznałam wielu miłych i ciekawych ludzi. Ich zdjęcia są zwierciadłem ich duszy...Pozdrawiam serdecznie.

doka8

doka8 2010-02-26

zdjęcie z pralni ... pamiętam , jak babcia posyłała mnie po klucz do dozorcy , bo był nasz dzień prania :)... czułam się bardzo ważna wtedy !
p.s. w Garnku są różni ludzie i tzw, osobniki ... zdjęcia mówią wszystko...
kto i dlaczego pstryknął ... a ponieważ można wybrać "ulubionych ", to potworzyły się grupy adoracyjne, gdzie jeden drugiemu kadzi ...myślę , że każdy antykomentarz - nie obrażający , bez błędów - jest cenny ! ...
nie przepadam za tzw.mieszaniem i za nakłanianiem do udzielania pomocy biednym , chorym ... bo taka działalność tutaj też jest. Pozdrawiam "ulubionego"- nie kadząc !!!

inna66

inna66 2010-02-26

dyskusja na "wysokim szczeblu" jak widzę...
a ja pozwolę sobie oddać swoje 3 grosze "typowego gapia" -
1/ o garze... temat rzeka (ot jak w garze - wszystko i nic) o towarzystwach wzajemnej adoracji i lansie nawet chyba przemilczę
2/ nie znam się na fotografii odbieram to wszystko po swojemu, a w Twojej galerii czuję się jak w swoim albumie...
3/ tak wyglądała moja siostra w 1980 roku;)
To były moje 3 (grosze) może nie całkiem na temat...;)

warnick

warnick 2010-02-26

ludwinia w pewnym sensie ma rację, ale mówiąc "... garnek to nie magazyn fotograficzny ..." usprawiedliwiamy swoje marne pstryki (nie jest to "wycieczka" w stronę zdjęć ludwini - nie znam ich).
Faktem jest, że brak tu kompletnie komentarzy merytorycznych. 99% to ochy i achy.

nika81

nika81 2010-02-26

Jestem wielką zwolenniczką twojej galerii,fotografie twoje mają jedyny,niepowtarzalny klimat....chwytają za duszę.....pokazują prawdę....."zwykły"świat przeciętnych ludzi......
P.S.Mam taką Franie jeszcze gdzieś w komórce........

stokrop

stokrop 2010-02-26

Warnick masz rację, ochy i achy, ich tu pełno, prawie zero rad, nie wspomnę o nauce, dlatego chętnie zaglądam tu do Zdyrmy, uczę się uczę się i jeszcze raz uczę, bo chcę...nie krytykuję nikogo, każdy lubi co lubi a o gustach się nie dyskutuje.
Garnek jest i dobrze, że jest! będąc na Digarcie czasem można się naczytać od "znawców" sztuk przykrych uwag, ale i one uczą...

defoley

defoley 2010-02-26

Wszystkie foty w Twojej galerii są dla mnie bardzo ciekawe i inspirujące. Opisy wspaniałe i zachęcające do tego żebym i u siebie napisała kilka słów pod pokazywanymi zdjęciami , bo wtedy
od razu jakoś inaczej odbiera się dane zdjęcie.

Co do Garnka to miałam kiedyś poczucie, że jest to strona dla tak zwanych początkujących z nielicznymi wyjątkami , ale szybko zmieniłam zdanie po tym jak na paru profesjonalnych portalach spotkałam się z chamskimi komentarzami, które nie najlepiej znoszę.

Denerwowało mnie to, że anonimowi ludzie bez żadnego znaczącego dorobku i sukcesów uzurpują sobie prawo do kategorycznego krytykowania innych. Zauważyłam, że formują się tam towarzystwa wzajemnej adoracji, które tępią nowych i próbują ich zniechęcić do robienia zdjęć.
Na Garnku wiem, że jak mam mało komentarzy pod zdjęciem, to jest ono takie sobie, nad czym warto się zastanowić, ale nikt mi między oczy nie wali prosto z mostu, że jestem cienka w tym co robię.
Czasami taki rodzaj krytyki p...

defoley

defoley 2010-02-26

...potrafi skutecznie zniechęcić do dalszego rozwijania się.

syniosz

syniosz 2010-02-26

Fotka sama w sobie wg mnie to glownie przekaz tresci natomiast jej oprawa to papierek do cukiereczka..Dostalem ze Stanow takie piekne cukiereczki swietnie opakowane i ...niezjadliwe-mam ich kupe w barku i chyba do tej kupy sie upodabniaja :) Nie lubie pieknych fotek,piekno samo w sobie jest banalne.No ale co tam...kto nas realistow zrozumie ;)

rogerg

rogerg 2010-02-27

W Garnku, jak to w garnku - groch z kapustą więc
czasami trzeba zamieszać, bo się przypali; a na myśli mam
co niektórych pieniaczy, co dziury w całym szukają.
(na szczęście jest ich niewielu). Jednak zawsze wychodzisz obronną ręką, co potwierdza Twoją klasę !
P.S. Już nawet nie będę się czepiał tych paru gniotów
na Twojej galerze... hehehe !
Ale jak to mówią : najlepszemu w rodzinie
może się przydarzyć... )(

ludwinia

ludwinia 2010-02-27

-> strokop
Chodzi o to, że nie możesz wymagać od chłopaków grających pod blokiem w piłkę, żeby grali jak Barcelona. Ale oczywiście pochwalić można.
A ochy i achy są beznadziejne :))
Zdjęcia zdyrmy są zajebiste, bo z opisami.

crisndm

crisndm 2010-02-27

No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na temat dzisiejszej fotografii, gara itp. Akurat dzisiaj postanowiłem przejrzeć swoją garnkową galerię i przy okazji poczytałem sobie komentarze pod zdjęciami. Niestety muszę przyznać, że ochy i achy stanowią większość opinii, a co do technicznej oceny poprawności zdjęć, trafiły się może ze trzy. Tak więc ktoś, kto myśli o zdobywaniu wiedzy i rozwoju swoich umiejętności w dziedzinie fotografii choćby na tzw. własny użytek, w żadnym wypadku nie powinien ograniczać się do tego portalu. Na początku dobrze jest zapoznać się z literaturą zawierającą podstawy fotografii a potem eksperymentować i publikować gdzieś swoje zdjęcia. Przy czym chyba dość dobrym sposobem na weryfikację jakości swoich zdjęć jest zamieszczanie ich na dwóch czy trzech różnych portalach fotograficznych o zróżnicowanym poziomie. Po sobie wiem, że zdjęcia, które tu zbierają dużo pochwał na innych portalach są oceniane jako średnie lub wręcz marne, co niewątpliwie daje do myślenia. A c...

crisndm

crisndm 2010-02-27

A co do krytyki ze strony innych użytkowników to dobrze jest domagać się rzeczowej oceny zdjęcia, bo w naszym interesie jest to by była ona konstruktywna. Nie należy brać do siebie komentarzy typu „nie, bo nie”. Bardzo istotne jest, również oglądanie zdjęć innych użytkowników, bo mogą być dla nas inspirujące, oraz pytanie o techniczne aspekty wykonania konkretnych fotografii, kiedy mamy już opanowane podstawy. Pozostaje jeszcze weryfikacja podpowiedzi, która w dobie fotografii cyfrowej często nie nastręcza zbytnich trudności. Czasem możemy być mile zaskoczeni jak prosta zmiana kadru czy też zamiana zdjęcia z kolorowego na czarno-białe wpływa na jego odbiór. Jednym słowem, eksperymentujmy szukajmy swojego stylu i uczmy się od siebie nawzajem. No i jeszcze jedno, jak już napstrykamy i opublikujemy trochę zdjęć, raz na jakiś czas je przejrzyjmy, sami wtedy zobaczymy jak zmienia się nasza „twórczość” i obyśmy z kierunku tych zmian byli zadowoleni. Tymczasem pozdrawiam wszystkich, którzy do...

holefka

holefka 2010-02-27

zgadzam się z ludwinią. chodź z tą kasą to przesadziła ;)

powiem szczerze, że mam czasami takie poczucie po twoich opisach, że nie możesz się odnaleźć w cyfrowym świecie i że odbierają ci one, te cyfrowe zdjęcia, cząstkę ciebie, twojego serca i pasji jaką wkładasz w swoje prace i stąd te rozmyślania nad fotografią cyfrową :)

już dawno sobie tak nie pofrojdowałem :P

dzieci mają garnki na głowie :]

crisndm

crisndm 2010-02-27

dobrnęli do końca tego tekstu:)

slawek9

slawek9 2010-02-27

nie umiem fotografować ani analogowymi ani cyfrowymi kamerami ale czasami pstrykam jakieś zdjęcia. w moim odczuciu cyfrowe kamery nie mają duszy. mają ciekawe funkcje i bajery, których trzeba nauczyć się na pamięć i gdzie są one zaprogramowane... analogowa kamera niestety wymaga pełnej sprawności psychicznej i fizycznej. mamy więc obecnie zwycięstwo techniki nad zdrowym rozsądkiem. czasami, niestety, wybór poręcznej, łatwej w obsłudze kamery cyfrowej spowodowany jest ograniczoną sprawnością fizyczną. czyli nie ma wygranych ani przegranych. A czy ktoś lubi swoje prace amatorskie czy zawodowe??? jakby nie lubił to by nie fotografował.

pozdrowienia dla zawodowców i amatorów

xolox

xolox 2010-02-27

Krytyk to kto mówi jak by zrobił zdjęcie gdyby je zrobił....
Sztuka nie chce wchodzić w definicje ale tam raczej niema nic o zarabianiu.

Cyfra Analog ? hmm... nie wiem co tu porównywać przy odrobinie obróbki fotki z cyfry wyglądają analogowo i odwrotnie.

Ale jestem Anty obróbkowy.

joannn

joannn 2010-02-27

Eh. Ja ani nie mam doświadczenia, ani jakiś specjalnych umiejętności w zakresie fotografii, ale dla mnie najważniejsze są emocję w odbiorze zdjęć... Co z tego, że będzie idealnie równo skadrowane, światło będzie padało tak, jak pisali w podręczniku, a nie będzie wzbudzało żadnych odczuć u oglądających??

W każdym bądź razie Twoje zdjęcia się zapamiętuję. Nie tylko podziwia na chwilę.

A społeczność 'garkowska' to ciekawe zjawisko :D Poprzez wspaniałych artystów, zawodowych fotografów, zdolnych amatorów, po zwykłe zdjęcia i dziewczynki w toalecie wypinające się do aparatu w telefonie ...

fikato

fikato 2010-02-27

Drodzy Państwo. Posiadacie, tak jak i ja jedyną okazję na bezpośredni kontakt z prawdziwym fotografem. Ja bardzo to doceniam i daltego tu się znalazłem. Komercjalizacja, technofobizm pixela, pamięci mieszczące mega ilości zdjęć, zmieniły nasze podejście do fotografii. Wie to ten, kto choć raz miał okazję być w ciemni. Jest sporo serwisów fotograficznych dla fotografów przez większe "F", ale nigdy one nie były tak interesujące jak te na garnku. Tu znajduje się ogromna ilość prawdziwych chwil, nie służących ocenie poprawności zdjęcia a jedynie dzielenia się chwilą ze znajomymi czy rodziną. Wiele z takich zwyczajnych zdjęć jest świetna. Newet jeśli są wykonana byle czym, to posiadają wszysystkie cechy udanej fotografii. Cieszę się, że są lepsi i gorsi fotografowie, dzięki temu mogę określić swoje miejsce. Pozdrawiam Wszytkich, bo wszyscy mają rację.

dream13

dream13 2010-02-27

szacunek dla jednego z niewielu tu profesjonalisty...Twoje zdjęcia posiadają formę i treść .
Każdy z nas szuka czegoś innego w fotografii i każdy bierze aparat do rąk z innych powodów. Inaczej patrzymy na otaczający nas świat , inaczej go odbieramy , inaczej widzimy nawet jak patrzymy na to samo i wszyscy mamy do tego prawo. Nikt za to nie ma prawa "zarzucać" komuś czegoś co zupełnie nie ma związku z rzeczywistością .... "Ty masz jakiś taki problem wymyślony przez Ciebie, że wszędzie szukasz sztuki, wartości..." dla mnie to bzdura. Problem co za problem to raczej chyba zaleta , że ktoś stara się szukać wartość w przekazie fotograficznym ...
dobra to na tyle bo można by tak pisać bez końca.
pozdrawiam

oclara

oclara 2010-02-27

w 2000 roku byla taka dyskusja na portalu plfoto :)) mam njeszcze gdzies logi i zdjecia - tak niektore z nich to historia - m; inn Andrzeja Babika z ktorym mozna bylo porozmawiac na temat zdjec techniki - itd itp... ech czasopetelka - a zapewniam ze jakosc zdjecia i jego popularnosc nie ma zadnego zwiazku ze sprzedaza:))) ale autorce chyba sie ot tak rabnelo w wypowiedzie , ponioslo.....

ziuta65

ziuta65 2010-02-27

dawniej w każdej kamienicy były takie pralnie

zdyrma

zdyrma 2010-02-27

Napisaliście chyba już wszystko, co myślę o garnku i pozostaje mi tylko podziękować za mile słowa o mnie i moich zdjęciach.
Odpowiem jeszcze tylko psychologującemu holefce cytatem z "Miasteczka Twin Peaks" ;)
"Sowy nie sa tym, czym się wydają" ;)
Mowiac nieco jaśniej - ja w tej chwili fotografuję tylko sporadycznie. Co prawda od kilku miesięcy mam aparat cyfrowy, ale jak dotąd żadne zdjęcie nim zrobione nie zasłużyło u mnie na umieszczenie w garnku. Nie dlatego, że jest cyfrowe, tylko dlatego, że jest kiepskie :))
Nie jestem też zagubiony w cyfrowym świecie. Przecież skanuję negatywy i czasem obrabiam w PS jedną klatkę pół godziny. Dziś nawet "analogowy" fotograf bez umiejętności pracy na warstwach niczego nie osiągnie.

zdyrma

zdyrma 2010-02-27

Jest jeszcze cos, co umknelo uwadze. Zdjecie, ktore zamiescilem skojarzylem z Nazwiskiem Sally Mann. Mam nadzieje, ze choc kilkoro z Was ja wyguglowało ;)) Zapewniam, ze warto, bo ona juz przeszla do historii fotografii, mimo ,ze to co robi dzis mnie sie nie podoba.

nika81

nika81 2010-02-27

"Miasteczko Twen Peaks"pamiętam ten serial z dzieciństwa,nie bardzo wtedy wiedziałam o co w nim chodzi...pamiętam tą dziwną muzykę i strach,który mnie ogarniał jak go oglądałam......wróciłam do filmu kilka lat temu i dopiero zrozumiałam,że tam wszyscy byli naćpani koką stąd te ich dziwne wizje....kobieta z pinkiem,karły....dopiero pojęłam sens tego co tam się działo.....

nika81

nika81 2010-02-27

Odnośnie dyskusji jeszcze....ze mnie żadem tak fotograf...pstrykam dla zabicia czasu a galerię w Garnku stworzyłam tak,że do każdego zdjęcia dorabiam ideologię,humor....i przyjemnie mi jak kilka osób z tego się posmieje....miło,że w tym pokręconym świecie,w którym tyle jest zła choć kilku osobom mogę poprawić humor.....to tyle....

doka8

doka8 2010-02-27

Zdyrmo ! masz klasę !

eroma39

eroma39 2010-02-28

Pozdrowienia niedzielne przedwiosenne....
___________________________________

Kwiatami, które uszczknąłem,
Pozdrowień przyjmij tysiące!
Ach! ileż razy się zgiąłem,
Gdy je zbierałem na łące,
I do serca przycisnąłem
Nie raz, a razy tysiące!"

- Johann Wolfgang Goethe

___________________________________

yacek

yacek 2010-02-28

Ciekawa dyskusja sie tu wywiazala, a ja mam pytanie takie.
Co to jest sztuka, czy jest jakas formółka jakies okreslone ramy ktore kwalifikuja jedne zdjecia jako sztuke inne zas jako zwykle pstrykniecie??

o moim piszesz ze nie porusza Ciebie, wiec uwazasz ze ja zrobilem je po to zeby kogokolwiek poruszało?

A moze tylko chcialem pokazac innym ze nie tylko kwiatki motylki i piekne widoki nas otaczaja, nie mam zamiaru nikogo wzruszać :) ja tylko pokazuje rzeczywistość, reszta zależy od ogladajacych :)

pozdrawiam...

P.s.
A co by bylo gdyby dzieciak mnie zauwazyl??

grand

grand 2010-02-28

az zaniemowilem z opisu zdjecia
ciekawe co pomyslisz sobie o moich zdjeciach - nie sa to zdjecia reportazowe...
zadam pytanie: a jakie one sa?

robin

robin 2010-03-03

A ja sobie bardzo cenie, ze Pan tu jest ... Tak, aparaty cyfrowe sa coraz lepsze ... (ISO equiv. 102 000 ... !) W dalszym ciagu jednak ... by byc fotografem to trzeba miec to "cos", te dusze, wrazliwosc, no, po prostu talent! Tak patrze na swoje zdjecia ... one sa niczym innym, jak tylko "oddawaniem" rzeczywistosci ... Ciagle szukam "swojego" stylu ... ale coz... z tym sie chyba trzeba urodzic! Pomimo to, to "cykanie" jest dla mnie zrodlem radosci, kazde zdjecie jest, jak moje "baby" ... i nie mam jakichs aspiracji, bo nie o to chodzi, chociaz uwielbiam sie uczyc, czytac na temat fotografii (tez u Pana...) A potem ogladam zdjecie, ktore mnie porusza do glebi i wtedy mowie sobie ... to jest sztuka! Nawiasem mowiac, jest takich kilka u Pana ... Wspomne jeszcze, ze na Garnku sa fotografowie, ktorzy stali sie "my inspiration" i za to stokrotne dzieki ... Z szacunkiem, i wracajac do radosnego pstrykania... Robin

robin

robin 2010-03-03

"Digital photography is immediate. The technology has expanded the art form and has enabled hundreds of thousands of people to create high-quality results with little or no formal training. But we've lost some things, too (...) some of our ability to visualize how a scene will appear as a monochrome print. We can shoot and shoot (...) and then delete 95% later. In the old days, every shot counted. Today, the question is less about what to shoot and more about which images to keep." Za Jon Sienkiewicz, Outdoor Photographer Magazine, March 2010 issue.

audi1

audi1 2010-03-18

te fotki mają duszę:)

audi1

audi1 2010-03-18

a ja dodam do dyskusji powyżej,że coraz bardziej denerwują mnie komentarze typu :miłego dnie itp itd.............czasem ludzie nawet fotki nie skomentują,a życzą Ci miłego dnia:(
ech coś się przypalać zaczyna w garnku....

dodaj komentarz

kolejne >